اتحادیه عرب و الازهر اکران فیلمی در آمریکا در اهانت به پیامبر (ص) را محکوم کردند

در پی اکران فیلمی در اهانت به پیامبر اکرم (ص) در سینماهای آمریکا، موسسه الازهر و اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای این اقدام را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری العربیه، همزمان با اکران فیلم موهن به پیامبر اکرم (ص) در آمریکا، موسسه الازهر ضمن محکوم کردن این اقدام آن را تلاش بیهوده برای تفرقه‌افکنی میان مسلمانان دانست.

الازهر در بیانیه خود تاکید کرد: این فیلم در حقیقت حاصل کینه‌ها و افکار بیمار دشمنان اسلام است و تا زمانی که این کشورها موضعشان علیه اسلام و مسلمین مغرضانه باشد، شاهد چنین اقداماتی خواهیم بود.

علی جمعه، مفتی مصر نیز با محکوم کردن این اقدام گفت: پخش چنین فیلمی در حقیقت توهین به احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان است.

مفتی مصر همچنین اعلام کرد: توهین به مقدسات دینی نه تنها جزو آزادی بیان محسوب نمی‌شود، بلکه تجاوز به قوانین حقوق بشر و مقدسات انسانی است.

وی همچنین از طرفداران حقوق بشر و هیات‌های دینی خواست تا به منظور ممانعت از ادامه چنین اقداماتی و نیز پایان دادن به بی‌حرمتی به مقدسات دینی در سراسر جهان وارد عمل شوند.

وزارت اوقاف مصر هم با صدور بیانیه‌ای این اقدام آمریکا را محکوم کرد.

این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرد که اسلام به آزادی بیان احترام می‌گذارد،‌ اما با هر گونه آزادی بی‌قید و بندی که منجر به توهین به آرمان‌ها و اعتقادات‌ دینی شود، مخالف است، چرا که آزادی به معنای بی‌احترامی به احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان نیست.

وزیر اوقاف مصر همچنین نسبت به ادامه این اقدامات غیرمسئولانه که واکنش‌هایی را در میان مسلمانان به دنبال دارد و به نفع ثبات و صلح بین‌المللی نیست، هشدار داد.

حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان‌المسلمین مصر نیز با محکوم کردن این اقدام، اعلام کرد که اکران چنین فیلم‌هایی در حقیقت نشانگر نژادپرستی آمریکا و تلاش‌های ناکام این کشور برای فتنه‌انگیزی میان مسلمانان و مسیحیان است.

در بیانیه این حزب آمده است که فیلم مذکور از لحاظ اخلاقی و دینی غیرقابل قبول بوده و نقض آشکار قوانین آزادی بیان است.

از سوی دیگر اتحادیه عرب نیز تولید این فیلم سینمایی را محکوم کرده و آن را اقدامی شرم‌آور و تحریک‌برانگیز خواند.

احمد بن حلی، معاون دبیر کل اتحادیه عرب ضمن محکوم کردن عاملان تولید این فیلم، اعلام کرد که اتحادیه عرب، با عاملان چنین اقداماتی برخورد خواهد کرد.

بن حلی همچنین گفت: حتی مسیحیان نیز این اقدام را محکوم می‌کنند، به عقیده ما احترام به مقدسات دینی و شخصیت‌های مذهبی یکی از اصول اساسی است که سازمان ملل به آن معترف است.

در همین راستا، کلیساهای ارتودکس، کاتولیک و پروتستان نیز با صدور بیانیه‌های مختلف این اقدام را به شدت محکوم کردند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.