اتحادیه اروپا، شرکت ابر آروان را به بهانه فیلترینگ اینترنت در ایران تحریم کرد / ابر آروان واکنش نشان داد

اتحادیه اروپا روز گذشته ۳۲ شخص و شرکت ایرانی را تحریم کرد که شرکت ابر آروان یکی از این شرکت هاست که به این تحریم‌ها واکنش نشان داد.

اتحادیه اروپا، شرکت ابر آروان را به بهانه فیلترینگ اینترنت در ایران تحریم کرد / ابر آروان واکنش نشان داد

به گزارش ممتاز نیوز، تحریم شرکت ابر آروان نخستین بار است که یک شرکت فناوری که در اکوسیستم استارتاپی رشد کرده است، تحریم می‌شود.

در بخش دلایل این تحریم، اتحادیه اروپا عنوان کرده که ابر آروان، از تلاش دولت برای کنترل اینترنت حمایت کرده و از سال ۲۰۲۰ یک بازیگر جدی در پروژه‌های دولتی و وزارت ارتباطات برای تهیه نسخه‌ای جداگانه و ایرانی (ملی) از اینترنت بوده است؛ موضوعی که ابر آروان در رویدادها، مصاحبه‌ها و بیانیه‌های خود تکذیب کرده است.

واکنش ابر آروان به تحریم اتحادیه اروپا:

«امروز انتشار خبر تحریم آروان‌کلاد از سوی اتحادیه‌ی اروپا در حالی اعلام شد که چند ماهی است با ارایه دلایلی فنی و روشن، اتهامات واهی و ادعاهای بی‌اساس مبنی‌بر نقش داشتن در محدودیت یا قطع اینترنت را بارها رد کرده‌ایم.

می‌پذیریم که در جنگ رسانه‌ای در مقابل شایعه‌ها و جعل واقعیت شکست خورده‌ایم و نتوانسته‌ایم از حقانیت خود به‌درستی دفاع کنیم. اتهامات نادرست از طریق رسانه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها، بدون شواهد محکم، آن قدر تکرار شده که امروز مبنایی برای این تحریم ناعادلانه قرار گرفته است.

اثرپذیری و دنباله‌روی نهادهای اروپایی از این اتهام‌های یک‌طرفه و بی‌اساس، ناامیدکننده است. بدون شک برای احقاق حقوق مادی‌ و معنوی خود به کمک مراجع دارای صلاحیت بین‌المللی اقدام خواهیم کرد.

علاوه‌بر این، ما مسیرمان را به سمت توسعه محصولات ابری و خدمت به مشتریان خود ادامه خواهیم داد و به عنوان یک استارت‌آپ فناوری بین‌المللی در اکوسیستم فناوری ابری، در کنار سایر ارایه‌دهندگان ابری در سراسر جهان رشد خواهیم کرد.»

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.