اتحادیه اروپا: تحریم‌های ایران برداشته می‌شوند

گردآوری توسط گروه اخبار ممتازنیوز
صفحه اصلی » بین الملل , مطالب برگزیده سایت » اتحادیه اروپا: تحریم‌های ایران برداشته می‌شوند

اتحادیه اروپا

وزیران خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد تحریم‌های این اتحادیه که در “برنامه اقدام مشترک” آمده است بعد از اجرای تعهدات ایران و تایید آژانس تعلیق می‌شوند.

به نقل از سایت رسمی اتحادیه اروپا، این اتحادیه در بیانیه‌ای درباره نشست روز دوشنبه شورای وزیران اتحادیه اروپا برای بررسی مساله ایران اعلام کرد: این شورا از موفقیت اخیر دست یافته در مذاکرات گروه ۳+۳ به ریاست رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و برنامه اقدام مشترک در ژنو استقبال می‌کند. این توافق نشانه‌ای مبنی بر تعهد تمامی طرف‌ها برای اعتمادسازی، کاهش تنش‌ها و ادامه تلاش‌های دیپلماتیک در جهت دستیابی به یک راه‌حل جامع برای برطرف کردن نگرانی‌های بزرگ درباره فعالیت‌های هسته‌یی ایران است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اعمال سریع تدابیر داوطلبانه از سوی دو طرف در شرایط کنونی امری کلیدی است. ایران باید تعهدات خود را با حسن‌نیت اجرا کند و شورا نیز متعهد می‌شود که گام‌های لازم را برداشته و آن دسته از تحریم‌های اتحادیه اروپا که در برنامه اقدام مشترک آمده است بعد از اجرای تعهدات ایران و تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و بر اساس توصیه کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا تعلیق شوند.

ایران‌ ممتاز – پایگاه خبری ممتاز نیوز » مطالب برگزیده سایت
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.