اتحادیه اروپا نیازمند همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه در حال حاضر اتحادیه اروپا نیازمند همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است، گفت: رفت وآمد و ترددهای این روزها در دستگاه دیپلماسی کشورمان نشان دهنده اهمیت و جایگاه بالای جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان است.

“حسن هانی‌زاده” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سفر اخیر مقامات کشورهای اروپایی به ایران گفت: پس از امضای موافقت‌نامه ژنو میان ایران و کشورهای ۱+۵، نگرش کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نسبت به ایران تغییر کرد.

وی ادامه داد: دیدارهای اخیر برخی از شخصیت‌های پارلمانی و سیاسی اروپایی با مقامات ایرانی نشان می‌دهد که جایگاه کشورمان در سطح منطقه و جهان بیش از گذشته ارتقاء یافته است.

هانی‌زاده با تاکید بر اینکه در حال حاضر اتحادیه اروپا نیازمند همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است، اظهارداشت: اکنون فرصت مناسبی برای بهبود روابط اقتصادی ایران و اتحادیه اروپا برای کشورهای عضو این اتحادیه است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با بیان اینکه سفر هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا، وزیر خارجه ایتالیا و همچنین سفر اخیر “جک استراو” وزیر خارجه سابق انگلیس به تهران بیانگر آن است که جایگاه ایران در سطح جهانی به نقطه قابل قبولی رسیده است، خاطرنشان کرد: رفت وآمد و ترددهای این روزها در دستگاه دیپلماسی کشورمان نشان دهنده اهمیت و جایگاه بالای جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان است.  
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.