اتحادیه بین المللی علوم تمدن اسلامی در مصر چه هدفی را دنبال می کند؟

اتحادیه بین المللی علوم تمدن اسلامی با هدف پاسخگویی به اهانت ها و حملات مستمر به اسلام و تمدن اسلامی و نبی اکرم (ص) در مصر تأسیس می شود.
دکتر عبدالرحیم ریحان سخنگوی رسمی شورای علوم و مطالعات الاهرام مصر با اشاره به اینکه هدف از تأسیس این اتحادیه احیای علوم تمدن اسلامی، فلسفه و میراث علمی و اخلاقی این تمدن و فعال سازی اخلاقیات و ارزش های تمدن اسلامی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه ارزش های تمدنی کنونی رو به تنزل است و منجر به از بین بردن نشانه های زندگی می شود، این اتحادیه سعی در ارائه تمدن اسلامی به عنوان تمدنی انسان ساز دارد.
وی با بیان اینکه ارائه طرح های علمی، توسعه اندیشه بشر و اندیشمندان جهان، آزادی مطالعات علمی در تمام زمینه ها از دیگر اهداف تأسیس این اتحادیه به شمار می رود، یاد آور شد: این اتحادیه تاکنون از ۳۰ کشور عضو پذیرفته است.
دکتر ریحان گفت: این اتحادیه برنامه های زمانبندی شده علمی و سریعی برای نجات مناطق و گروه هایی دارد که از درگیری های گروهی رنج می برند. حتی جوایز بین المللی بزرگی برای کسانی که طرح های توسعه سازی و انسانی علمی ارائه می دهند، در نظر دارد.
وی در ادامه از اعطای جایزه بین المللی به نام محمد رسول الله برای تحقیقاتی در زمینه دانش، صلح و تسامح از سوی این اتحادیه خبر داد.
شورای علوم و مطالعات الاهرام مصری، شورای حقوق بشر و توسعه اجتماعی مصر، شورای گردشگری و توسعه محیط زیست با همکاری نمایندگان سازمان های مدنی عربی با هدف پاسخگویی به اهانت ها و حملات مستمر به اسلام و تمدن اسلامی و نبی اکرم (ص) اتحادیه بین المللی علوم تمدن اسلامی را تأسیس می کند.
/۳۰۴۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.