اتحادیه عرب … پیش به سوی توطئه و تحریک!

اتحادیه عرب به کانونی برای اختلاف افکنی و تفرقه پراکنی علیه دولت های آزاده ای همچون سوریه تبدیل شده است

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، دکتر عیسی شمّاس در روزنامه الثوره نوشت: تبدیل اتحادیه عرب به لانه ای برای گروه های سرکش و اختلاف برانگیزی که صرفا به دنبال برانداختن نظام ملی کشورهای عرب باشند، تا قبل از زمان حاضر امری بی سابقه بوده است.

پس از اتمام نشست سران عرب که ظاهرا برای حل مشکلات ملت عرب منعقد شد، روند روبه نزول اتحادیه شدت گرفت، و به وضوح میتوان دید که به تازگی اتحادیه عرب صرفا مزدورانی را شامل می شود که به دنبال ویرانی وطن خود برای تحقق خواسته های بیگانگان هستند.

در تأیید این ادعا، دیدیم که اتحادیه عرب اخیرا نشستی با گروه های موسوم به مخالفان سوریه منعقد کرد! جلسه مذکور با اشراف مشکوک سرانی انجام شد که به  “ارتجاع، عثمانی گرایی، استعمار زدگی” مشهورند، و بی شک این سرکردگی در جهت حمایت بی قید و شرط از مخالفین سوریه، و در راستای اجرای دسیسه ها علیه این کشور، و ایجاد نا امنی و آشوب در سوریه است.

اتحادیه ای که جز نام عرب هیچ نشانی از عربیت ندارد، نه تنها عضویت سوریه را بلوکه و تحریم های اقتصادی و سیاسی علیه آن صادر کرد، بلکه گروهک های تروریستی را نیز علیه سوریه تحریک می کند، و اخیرا به جای تحریک علنا با آنها جلسه تشکیل می دهد! به این ترتیب اتحادیه عرب به جای آنکه یاور ملت و دولت سوریه در حل مشکلات و رسیدن به امنیت باشد، خود دست در دست مخالفین گذاشته و به یکی از مخالفین اصلی دولت و ملت سوریه تبدیل شده است.

البته از آنجا که اتحادیه مذکور چند صباحی است سرسپرده صاحبان نفت و دلار شده لذا دستورات لازم را از اتاق های  فکر آنان دریافت می کند و از همین رو به عامل بحران اوضاع سوریه نیز مبدل گشته است.

نبیل عربی دبیر کل ـ بی تدبیر ـ اتحادیه عرب با اتخاذ سیاستهای سعود الفیصل، خود را همچون رهبر مخالفین سوریه معرفی کرد، البته غیبت سعود الفیصل در نشست مذکور قابل تامل است چرا که این فرد همراه با (حمد و اوغلو) مثلث ائتلافی را تشکیل می دهند که تمام سیاستهای مکارانه و کینه توزانه علیه سوریه را طرح ریزی می کنند.

اینان متوهمانه سوریه را همچون خود دولتی پادشاهی  و مستبد، فرض کرده اند! و این امر خود از اغراض خصمانه و منفعت طلبی های شخصی نشأت می گیرد که هیچ ارتباطی با مصالح ملی سوریه ندارد.

باید دانست سوریه دولتی مردمی است که با تکیه بر قدرت مؤسسات وطنی و نظام ملی خود قادر است در برابر هر شکلی از توطئه ایستادگی کند، و وثیقه این مهم خون پاک شهدایی است که تا کنون در راه وحدت ملی فدا شده اند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.