اتحادیه وکلا به صورت قانونی در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شده است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

Multimedia_pics_1389_8_Legal_100.jpg

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) تاکید نمود که اتحادیه وکلا به صورت قانونی در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

علی مندنی‌پور صبح امروز جمعه با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز مجتمع پیامبر اعظم، در جمع داوطلبان آزمون وکالت سال ۹۱ در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ ثبت غیرقانونی اتحادیه وکلا اظهار نمود: استدلال حقوقی ما این است که اتحادیه وکلا نمایندگی انجام امور کانون‌ها در زمینه‌های اجرایی مانند برگزاری همایش‌ها و آزمون‌ها و … را برعهده دارند و از آنجایی که کانون وکلای دادگستری مستقل است و همان‌طور که نظام جمهوری اسلامی استقلال وکیل را به رسمیت شناخته است لذا اتحادیه وکلا به عنوان نماینده عمل می‌کند و به‌طور قانونی در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

وی افزود: پرونده‌ای در رابطه با ثبت غیرقانونی اتحادیه در شعبه‌ی دوم دادسرای خارک مطرح شده است که بنده دقیقا از آن اطلاعی ندارم، ولی گویا شاکی این پرونده فردی به اسم محسن شادمان از مردودی‌های آزمون وکالت سال قبل است.

مندنی‌پور با بیان این‌که «دستور پلمب اتحادیه‌ وکلا در حال حاضر رفع و منتفی شده است» تصریح نمود: ما به عنوان وکیل و حتی یک شهروند عادی حق داریم مر قانون رعایت شود و اگر فردی شکایت نموده و یک شاکی خصوصی از مجمع حقوقی است، لذا بحث کیفری ندارد و شکایت از نهاد حقوقی که یک شخصیت حقوقی دارد نمی‌تواند در امر کیفری قابل قبول باشد و باید در این پرونده آیین دادرسی کیفری رعایت شود.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) تصریح نمود: بنده از طریق رونوشتی که در رابطه با پرونده موجود به سازمان سنجش ارسال شده بود به این سازمان مراجعه نمودم، در آنجا مطرح شده بود که آزمون امسال برگزار نشود، ولی خود سازمان سنجش از برگزاری آزمون وکالت امسال حمایت نمود و از سوی سازمان‌های امنیتی و قضایی برگزاری این آزمون بررسی شد و نهایتا تصمیم بر این شد که آزمون امسال در موعد مقرر برگزار شود.

مندنی‌پور درباره‌ی این‌که آیا از رسانه‌ای که خبر پلمب اتحادیه وکلا را منتشر نموده بود، شکایت خواهند نمود، گفت: ما قطعا این موضوع را بررسی خواهیم نمود و دوست داریم رسانه‌ها حریم و چارچوب خود را حفظ نمایند. در واقع رسانه باید به وضعیت و شرایط موجود برای خبررسانی توجه کند و باید اطمینانی که در بین آحاد جامعه برای رسانه‌ها است رعایت شود.

وی درباره‌ی کیفیت برگزاری آزمون وکالت امسال نیز گفت: ما سعی نمودیم سوالاتی را انتخاب کنیم که از سوی اساتید مالک‌نظر و شناخته‌شده کشور طراحی شده باشد.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در پایان تصریح نمود: در سوالات آزمون وکالت امسال، سوالات اختلافی وجود نداشت و سوالات براساس چارچوب قانونی و به صورت تستی بود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.