اتخاذ تمهیدات برای تقویت صادرات انار ساوه

۳۰ آبان ،

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت : تمهیداتی به منظور تقویت صادرات انار ساوه اندیشیده شده است.

شهلا میرگلو بیات در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، افزود: تعامل و همکاری با سفیران ایران در کشورهای دیگر برای معرفی و صادرات انار و نیز جلوگیری از واردات آن در برنامه قرار دارد.

وی بیان کرد: توسعه تولیدات باغی و تقویت صادرات در این حوزه برای تحقق رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب مبنی بر حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید بیش از قبل مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ایران در محصولات باغی جزو کشورهای شاخص دنیا است، گفت: ایران در بعضی محصولات همانند انار،خرما، انجیر، پسته و مرکبات در جهان منحصر به فرد است.

وی تصریح کرد: با فراهم کردن زیر ساختها و تامین منابع و تسهیلات لازم و نیز تکیه بر امکانات و ظرفیت‌ها، می توان ایران را به عنوان اولین کشور صادر کننده انار در جهان معرفی کرد.

وی اظهار کرد: برگزاری این جشنواره باید کمک کند تا انار ساوه که مرغوب‌ترین انار جهان شناخته می گردد جایگاه واقعی خود پیدا کرده و شهرستان ساوه که تولید کننده این میوه بهشتی است در صادرات و رقابت در بازارهای بزرگ مصرف محصولات کشاورزی نقش عمده ای داشته باشد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در بخش دیگری از این گفت گو یکی از مشکلات باغداران انار را کمبود آب عنوان کرد و افزود : این مشکل از سال‌ها پیش برای کشاورزان ساوه‌ای وجود داشت.

وی بیان کرد: با افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ساوه و استفاده از آب آن کمک فراوانی به انار و سایر محصولات کشاورزی می گردد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.