اتخاذ راهکار برای صحنه‌گردانی ایران در امور بین‌الملل حوزه ICT

۲۷م دیماه ،

معاون فناوری و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات گفت: لازم است برای صحنه‌گردانی ایران در امور بین‌الملل حوزه ICT با همفکری و تعامل راهکارهای درستی اتخاذ کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد کرم‌پور در کارگاه آموزشی با موضوع “در مجامع بین‌الملل صحنه‌گردان باشیم”؛ در خصوص روابط بین‌الملل و نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی اظهار کرد: صحنه بین‌الملل، صحنه بازی قدرت است و با این نگاه است که باید وارد این صحنه شویم.

معاون فناوری و امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که کشور ایران با وجود یکپارچگی و حوزه نفوذ بالا در این صحنه حضور یافته است، تصریح کرد: با سه تفکر در صحنه بین‌المللی می‌توان حضور یافت، این صحنه یک تعداد بازیگر دارد؛ یک تعداد پشت صحنه و یک تعدادی تماشاگر می باشند که ما می‌توانیم یکی از این سه نقش را داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که هدف کشور صحنه‌گردانی در این عرصه است خاطر نشان کرد: اگر هدف صحنه گردانی داشته باشیم رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته‌ایم که کار ساده‌ای نیست.

وی با اشاره به این که متولیان این رشته در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور باید با همکاری و همفکری ملزومات این هدف را ایجاد سازند تصریح کرد: موضوعات مهم و پایدار نیاز به جریان سازی مستمر دارد که این کار یکی از کارها است.

وی با اشاره به اتفاقات مهم بین المللی که در سال قبل اتفاق افتاد گفت: برای صحنه گردانی در مجامع بین‌الملل فعالیت حضوری و غیر حضوری خود را عمیق سازیم.

کرم پور با بیان این مطلب که طی چهار سال آینده کنفرانس‌های مهمی مانند کنفرانس سران مختار ۲۰۲۴ کنگره بین‌المللی پست را در پیش داریم گفت: در این راستا باید تلاش و کوشش خود را صد چندان سازیم تا بتوانیم در راستای صحنه گردانی موفق عمل کنیم چرا که فرصت بسیار محدودی را در اختیار داریم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.