اتخاذ سیاست های تهاجمی در فدرال رزرو

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نرخ بهره که از سال ۲۰۰۸ تا کنون نزدیک به صفر است

انتظار می رود فدرال رزرو در نشست دو روزه خود،سیاست خرید و فروش اوراق قرضه خود را تا سال ۲۰۲۲ ادامه دهد فدرال رزرو تصمیمات خود را از نشست دو روزه تا ساعت ۲ بعداظهر روز ۴ شنبه اعلام خواهد کرد

خبراقتصادی:نرخ بهره که از سال ۲۰۰۸ تا کنون نزدیک به صفر بوده است و میزان ترازنامه بدهی ها به ۳.۷ تریلیون دلار در سه دوره خرید اوراق قرضه به ۴ برابر رسیده است.

در فصل تابستان بانک مرکزی آمادگی بیشتری برای خرید اوراق قرضه داشت با این حال بازارهای بین المللی بدلیل امید بستن به افزایش خرید اوراق قرضه شوکه شده بودند و بانک مرکزی مجبور شد در اقدام خرید اوراق قرضه احتیاط بیشتری را در پیش بگیرد.  

اعتماد سرمایه گذاران نسبت به درگیری های بد فرجام بودجه های واشنگتن، مخصوصا با تعطیلی ۱۶ روزه و تحت فشار قرار گرفتن دولت از دست رفته است. با این حال بدهی های سرسام آور دولت، این کشور را تا سرحد ورشکستگی مجدد خواهد برد.  

” اسکات اندرسون، اقتصاددان ارشد در بانک غرب در سان فرانسیسکو” گفت: من فکر می کنم قطعا تغییر لحن بیانیه نشست را همه متوجه خواهند شد. اندرسون نیز به مانند بسیاری از اقتصاددانان، بر این باور است که فدرال رزرو خرید ماهانه اوراق قرضه ۸۵ میلیارد در را تا ماه مارس ادامه خواهد داد.

بیکاری، خروجی کارخانه ها و مسکن در ماه سپتامبر آمارهای بسیار آشفته ای را به نمایش گذاشت. البته این بهم ریختگی اقتصاد آمریکا یک گام قبل از تعطیلات ناخواسته دولت اتفاق افتاده بود و منجر به کاهش ضریب اطمینان خانواده ها به وضعیت مالی متزلزل خود شده، بعضی را هم با بن بست مالی مواجه کرده است.

برخی از قتصاددانان و کارشناسان بازارهای مالی بر این باورند که دولت مجبور به افزایش نرخ بهره تا اواسط سال ۲۰۲۲ خواهد بود این در حالیست که آملرهای دقیقی در این مورد وجود ندارد.

یکی از بحث های عمده نشست روز سه شنبه فدرال رزرو مذاکرات بر سر جانشینی بن برنانکه بود که اوباما در اوایل ماه آینده، نامزد ریاست فدرال رزرو جانت یلن را معرفی کند. که بعضی شرایط سخت مالی و اقتصادی بسیاری را پیش پای جانت یلن پیش بینی می کنند منتظر تصمیمات اتخاذ شده یلن در مواجه با نرخ بیکاری هماهنگ با نرخ تورم می باشند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.