اتریش چقدر طلا دارد

به گزارش ایرنا، روزنامه اتریشی ‘پرسه’ در گزارشی در این خصوص نوشت: روسای بانک مرکزی با علاقه در مورد نرخ تورم و کاهش قیمتها صحبت می کنند، اما در خصوص طلا خیر.

این روزنامه افزود: در مورد طلای اتریش کسی اطلاعات دقیقی در دست ندارد، نه مشخص است که کجا انبار شده اند، چه مقدار هستند و نه اینکه آیا به لحاظ فیزیکی هنوز موجودند؟

پرسه در عین حال نوشت: تنها چیزی که رسما اعلام شده است، این است که بانک مرکزی اتریش دارای ۲۸۰ تن طلا به ارزش تقریبا ۱۱ میلیارد یورو است که ۶۰ درصد کل ذخائر ارزی را شامل می شود.

این روزنامه تصریح کرد: البته اینکه این طلاها دقیقا کجا نگهداری می شوند، فاش نمی شود. فقط می توان گفت که بخش اعظمی از ذخایر طلا در خارج از کشور هستند، بخصوص در گاوصندوقهای ذخائر فدرال نیویورک. در کنار لندن و زوریخ، نیویورک که یکی از مراکز داد و ستد طلا است، از طلاهای اروپایی انباشته شده است.

پرسه افزود: با توجه به بحران یورو و عدم اطمینان به سیستم مالی، بسیاری به این موضوع اعتراض دارند از جمله ‘گرگور هوخ رایتر اقتصاددان’ اتریشی می گوید: ‘ذخائر ارزی، ذخائر مردمی هستند و ذخائر مردمی باید بخش اعظمش در مرزهای داخلی نگهداری شوند. ما در حوزه ارزی زندگی می کنیم که چندان با ثبات نیست. از این رو باید احتیاط کرد.’

اروپام ۱۳۴۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۳۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.