اتصال صرافی‌ها‌ به سامانه سنا

اتصال صرافی‌ها‌ به سامانه سنا | چاپ |
چهارشنبه ۲۹ شهریور ساعت ۱۳:۵۶

بینا- سخنگوی کانون صرافان با اشاره به تأثیر مثبت سیاست جدید ارزی بر کاهش قیمت ارز، گفت: هم‌اکنون تمامی صرافی‌های مجاز به سامانه سنا متصل هستند و آمار خرید و فروش به صورت روزانه به اطلاع بانک مرکزی می‌رسد.
به گزارش بینا، نصرت عزتی سامیان با اشاره به تأثیر مثبت سیاست جدید ارزی بانک بانک مرکزی،به فارس اظهارداشت: کاهش قیمت ارز در روز جاری متاثر از اعلام اجرای این سیاست است.
وی افزود: در صورتی که ارز به این شکل در بازار عرضه شود و این روند ادامه داشته باشد، روند نزولی قیمت ارز ادامه خواهد داشت.
به گفته وی این کاهش قیمت ارز در حالی است که هنوز این طرح اجرایی نشده و تنها اثرات روانی آن بر بازار است و مطمئناً در صورت اجرا قیمت ارز باز هم کاهش خواهد یافت.
سخنگوی کانون صرافان با اشاره به راه‌اندازی سامانه سنا، گفت: هم‌اکنون تمامی صرافی‌های مجاز به سامانه سنا متصل هستند و آمار خرید و فروش به صورت روزانه از طریق این سامانه به اطلاعات بانک مرکزی می‌رسد.
گفتنی است؛ روز گذشته قیمت ارز حدود ۲۴۴۰ تومان بود که هم‌اکنون به ۲۳۹۰ تومان رسید است و این امیدواری وجود دارد که در صورت اجرای مناسب طرح جدید ارزی که روز گذشته نهایی شد، قیمت ارز بیش از پیش کاهش یابد.
وضعیت نابسامان بازار ارز، امروز هم در صدر برنامه‌های قوه‌مقننه کشور قرار داشت. چرایی مطرح شدن اصطلاح بمب ارزی از سوی معاون‌اول، نحوه گشایش ارزی و بسیاری دیگر از مسایل مرتبط با بازار طلا و ارز مورد سوال نمایندگان مردم از نمایندگان دولت بود که در نهایت با قانع نشدن مجلسی‌ها این پرسش و پاسخ‌ها بی‌نتیجه پایان یافت.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.