اتفاق نظر در لغو ادغام وزارت ارتباطات

۲۴م آذر ،

معاون وزیر ارتباطات گفت: با صحبت‌ معاون اول رئیس جمهور و اقدام مجلس در تصویب طرح ۲ فوریتی عدم ادغام وزارتخانه‌ها بدون مجوز مجلس، به نظر می‌رسد نظر مجلس و دولت برای انجام نشدن این ادغام‌ها هم‌راستا شده است.
علی اصغر عمیدیان اظهار داشت: به نقل از معاون اول رئیس جمهور، اگر مجلس اصراری بر ادامه کوچک‌سازی دولت با ادغام وزارتخانه‌ها نداشته باشد، دولت اصراری به ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نخواهد داشت.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: از آنجا که مجلس به تصویب طرح دو فوریتی برای عدم انجام این کار پرداخته به ظاهر مجلس و دولت با هم هماهنگ‌ می باشند و خوب است که به این هم‌راستایی توجه شود.
عضو هیئت مدیره مخابرات ایران ادامه داد: بنا بر این اگر صحبت‌های آقای رحیمی منتقل شود، مجلس نیز آمادگی پذیرش این خواسته را دارد.
به گزارش فارس، در مراسم تودیع رضا تقی پور و معارفه سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدرضا رحیمی معاون ‌اول رئیس‌جمهور گفت: اگر مجلس الزام کاهش تعداد وزارتخانه‌ها را بردارد، ادغام وزارت ارتباطات نیز منتفی است.
از سوی دیگر پس از برکناری رضا تقی پور از وزارت ارتباطات، کمیسیون صنایع و معادن مجلس در اولین جلسه خود، متاثر از این برکناری، طرحی دو فوریتی به منظور ممانعت از این اقدام برای ارائه در مجلس آماده کرد که در صحن علنی به تصویب رسید.
نمایندگان مردم در مجلس هفته قبل به دو فوریت این طرح رای دادند که به این ترتیب، اختیاری که در برنامه پنجم توسعه برای ادغام وزارتخانه‌ها به دولت داده بودند را منوط به اجازه خود کردند؛ زیرا معتقدند ممکن است اقدامی شتابزده از سوی دولت در این راستا صورت گیرد.
بر اساس این گزارش، دو فوریت طرح اصلاح ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه با ۱۶۲ رای موافق به تصویب نمایندگان رسیده است.
بر اساس این طرح، دولت مکلف است هر گونه پیشنهاد انحلال، ادغام و تاسیس وزارتخانه‌ها و همچنین انحلال، انتزاع، ادغام و تاسیس سازمان‌ها و واحدهای زیرمجموعه آنها را همراه وظایف و اختیارات مربوطه به تصویب مجلس شورای اسلامی برساند و نمایندگان نحوه ادغام‌ها را تعیین و تصویب کنند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.