اتمام آواربرداری ۱۶۰۰ روستاهای زلزله‌زده

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رسیدن فصل سرما را عمده دغدغه مردم و مسئولان برای ایجاد اسکان دائم زلزله‌زدگان عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود قبل از رسیدن فصل سرما در مناطق زلزله‌زده وسایل و امکان اسکان دائمی را فراهم آوریم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اتمام آواربرداری بیش از هزار و ۶۰۰ واحد تخریب شده و پی‌کنی هزار واحد در روستاهای زلزله‌زده منطقه ارسباران خبر داد.

علیرضا تابش امروز در حاشیه بازدید از روستاهای زلزله‌زده شهرستان ورزقان در گفت‌وگو با فارس در ورزقان اظهار کرد: برای تحقق وعده اسکان دائم زلزله‌زدگان در دو ماه آینده همت و ورود مردم به این امر ضروری است.

وی افزود: ساز و کار لازم از طرف دولت در کوتاه‌ترین زمان تعریف شده است و برای عملیاتی شدن این ساز و کارها باید خود مردم به موضوع ساخت و ساز و اسکان دائمی زلزله‌زدگان ورود پیدا کنند.

تابش افزود: مردم می‌توانند خود اقدام به ساخت واحدهای مسکونی کنند یا نفرات مورد اعتماد را برای تسریع در این امر مشارکت دهند.

وی با اشاره به مراحل مختلف بازسازی مناطق زلزله‌زده خاطرنشان کرد: در مدت کوتاهی که کار بازسازی این مناطق آغاز شده است، آواربرداری بیش از هزار و ۶۰۰ واحد به اتمام رسیده و هزار واحد نیز در مرحله پی‌کنی قرار دارد.

تابش ابراز امیدواری کرد؛ با همت و پشتکار مردم، تامین امکانات مورد نیاز و پیگیری مسئولان استانی تا قبل از فرا رسیدن فصل سرما مردم آسیب دیده به مکان دائمی و مطمئن منتقل شوند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه مشکل غیرقابل حل در کار بازسازی نداریم، افزود: اولویت اصلی بازسازی منازل حدود ۸ هزار خانواری بوده که ساکن دائمی روستاها هستند و تنها سرپناه آنان به طور کامل تخریب شده است.

وی رسیدن فصل سرما را عمده دغدغه مردم و مسئولان برای ایجاد اسکان دائم زلزله‌زدگان عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود قبل از رسیدن فصل سرما در مناطق زلزله‌زده وسایل و امکان اسکان دائمی را فراهم آوریم.

در این بازدید رئیس مدیریت بحران کشور، رئیس بنیاد مسکن استان، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیرکل دفتر فنی استانداری و چند تن از مسئولان استانی نیز حضور داشتند.


اخبار جامعه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.