اتمام ساخت نمونه فضایی AUTSAT / ماهواره دانشگاه امیرکبیر آماده پرتاب

۵ شنبه ۱۸ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

اتمام ساخت نمونه فضایی AUTSAT / ماهواره دانشگاه امیرکبیر آماده پرتاب

اتمام ساخت نمونه فضایی AUTSAT / ماهواره دانشگاه امیرکبیر آماده پرتاب

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از اتمام مراحل ساخت نمونه‌ی فضایی ماهواره‌ی AUTSAT این دانشگاه خبر داد.

به گزارش تفسیری راسخون، دکتر علیرضا رهایی در گفت‌وگو با ایسنا در این زمینه توضیح داد: نمونه مهندسی این ماهواره پیش از این رونمایی شده بود و هم اکنون نیز نمونه فضایی آن آماده است که این موضوع را به سازمان فضایی کشور اعلام نموده‌ایم.

وی ادامه داد: هم اکنون طبق آنچه که پیش از این گفته بودیم منتظر آماده شدن یک پرتاب‌گر ویژه برای این ماهواره هستیم چرا که این ماهواره نسبت به ماهواره‌های پیشی در مدار بالاتری قرار می‌گیرد و دوره‌ی فعالیت طولانی‌تری دارد. همچنین وزن این ماهواره از ماهواره‌های پیشین سنگین‌تر است.

رهایی درباره‌ وضعیت پرتاب‌گر این ماهواره گفت: هماهنگی‌های لازم بین دانشگاه و مراجع داخلی به ویژه سازمان فضایی و همچنین بین مراجع داخلی و خارجی این پروژه برای آماده‌سازی این پرتاب‌گر انجام شده است و امیدواریم طبق قولی که پیشا داده‌ایم تا پیش از پایان سال این ماهواره را پرتاب کنیم.

رییس دانشگاه امیرکبیر همچنین در مورد تجهیزات مورد نیاز این ماهواره اظهار نمود:‌ماهواره AUTSAT به تجهیزاتی مانند دوربین‌هایی با دقت بسیار بالا و لنزهای خاص نیاز داشت که این تجهیزات پیش از این خریداری شده و تعدادی از آن نیز در کشور ساخته شده است و بنابراین این ماهواره آماده پرتاب است.

وی درباره‌ تجهیز پژوهشکده علوم و فناوری فضای دانشگاه امیرکبیر نیز توضیح داد: هم اکنون در این پژوهشکده پروژه هواپیمای ۱۵۰ نفره و سفینه حامل موجود زنده در حال اجراست که برای آن یک ساختمان تازه نیز در مجاورت دانشگاه امیرکبیر احداث نمود‌ه‌ایم.

رهایی توضیح داد: قرار است آزمایشگاه‌های مجهزی نیز در این پژوهشکده راه‌اندازی شود که تجهیز بخشی از آن را دانشگاه و تجهیز بخش دیگر را سازمان فضایی کشور به عهده گرفته است.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.