اتمام عملیات اجرایی بزرگراه بندرعباس-سیرجان در استان هرمزگان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

معاون ساخت و توسعه راهها از افتتاح بخش پایانی بزرگراه بندرعباس-سیرجان در استان هرمزگان با حضور یکی از مقامات عالیرتبه خبر داد و گفت: این مسیر بزرگراهی حدفاصل بندرعباس-باغات iبه طول ۴۵ کیلومتر و با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال آماده افتتاح است.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و iبه نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی ضمن اعلام این خبر افزود: مسیر بندرعباس-باغات بخشی از محور سراسری بندرعباس-سیرجان-یزد-تهران است که iبه عنوان مهمترین قسمت کریدور شمال-جنوب علاوه بر جابجایی مسافر، شریان اصلی حمل و نقل کالا iبه داخل کشور و ترانزیت iبه منطقه آسیای میانه و بالعکس است.

وی حجم ترافیک بالای این مسیر iبه سبب توسعه روزافزون مجتمع بندری شهید رجایی و افزایش مبادلات کالا از مبدا بندرعباس را یکی از دلایل اهمیت اجرای این پروژه عنوان کرد و گفت: احداث باند دوم مسیر بندرعباس-باغات iبه طول ۲۴۲ کیلومتر iبه منظور افزایش ظرفیت و تامین ایمنی و سرعت عبور و مرور در دستور کار قرار گرفت که تا کنون ۱۹۷ کیلومتر از این مسیر با مشخصات بزرگراهی iبه iبهره برداری رسیده است و امروز شاهد اتمام عملیالت اجرایی ۴۵ کیلومتر باقیمانده از این مسیر هستیم.

معاون ساخت و توسعه راهها کاهش وقت مسافرت، کاهش مصرف سوخت و استهلاک وسایل نقلیه، ایمنی تردد و کاهش سوانح رانندگی را از جمله مزایای iبهره برداری از این مسیر عنوان کرد. /عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.