اتهامات بی اساس علیه مخالفان دولت آذربایجان / محمداف در مکانی نامعلوم

به گزارش خبرگزاری مهر، این منبع در ادامه این گفتگو به بازداشت “هلال محمداف” یکی از رهبران مخالف الهام علی‌اف اشاره کرد که روز ۲۱ ژوئن دستگیر شد.

این منبع در ادامه به تشریح زندگی این مخالف سیاسی در آذربایجان پرداخت و گفت: هلال محمداف متولد ۱۹۵۸و در روستای “تنگه رود” در آستارای شمالی است. وی رئیس حزب ملل آذربایجان در سال ۱۹۹۳ بود.

وی افزود: پس از آنکه جمهوری خودمختار تالش – مغان بوجود آمد و بعد سرکوب شد محمداف مجبور به مهاجرت به روسیه شد و ۱۲ سال در آنجا بود و در دانشگاه مسکو دکترای ریاضی گرفته و الان درجه دانشیاری دارد.

وی با شاره به اینکه این فعال سیاسی پس از ۱۲ سال بار دیگر به جمهوری آذربایجان مهاجرت کرده و در باکو ساکن شده است افزود: محمداف یکی از رهبران طالش شمالی و در واقع سر دبیر روزنامه ای به نام “صدای تالش” است که این روزنامه توقیف شده است. روز ۲۱ ژوئن ۲۰۱۲ (پنجشنبه گذشته) چند نفر از لباس شخصی ها که از سازمان امنیت آذربایجان هستند به منزل وی مراجعه کرده و وی را دستگیر و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

این منبع درباره اتهام محمداف می گوید: معمولا برای مبارزه با ایران گرایی و اسلام گرایی در جمهوری آذربایجان دو ترفند وجود دارد؛ آنها این افراد را متهم به حمل اسلحه یا مواد مخدر می کنند. مدتی آنها را تحت فشار می گذارند تا هر زمان خواستند بازداشت و سپس محاکمه می کنند. آنها در موارد زیادی اینگونه عمل کرده اند.

وی همچنین سرنوشت این فعال سیاسی را که رئیس کمیته دفاع از حقوق زندانیان نیز بود نامعلوم خواند. زندانیانی که به گفته این منبع بیشتر به اتهام ارتباط با ایران در این جمهوری دستگیر شده و بعضا در زندان جان سپرده اند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.