اتهامات تازه علیه نیروهای انگلیسی به سبب ارتکاب بدترین شکنجه‌ها و کشتار در عراق

۳۰م دیماه ،

yum7....jpg

نیروهای انگلیسی با اتهام‌های تازهی در زمینه نقض قوانین بین‌المللی به سبب ارتکاب بدترین نوع شکنجه‌ها در زندان‌های عراق در طول جنگ آمریکا علیه این کشور مواجه می باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت که بر اساس این ادعاها که در دادگاه عالی از آنها پرده برداشته خواهد شد، انگلیس به اعمال خشونت‌های برنامه‌ریزی شده از سال‌ ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ متهم می‌شود.

روزنامه مذکور در ادامه آورد: در جلسات شنود اظهارات قربانیان که در ۲۹ ژانویه (۱۰ بهمن) برگزار می‌شود و سه روز به طول می‌انجامد، وکلای مدافع ۱۸۰ عراقی پرونده‌ای از اظهارات کسانی که قربانی اقدامات خشونت آمیز شده یا اظهارات اعضای خانواده اشخاصی که به صورت غیرقانونی کشته شدند، ارائه خواهند کرد.

در این پرونده سربازان و افسران سازمان اطلاعات انگلیس به انجام اقدامات غیرقانونی در جریان بازجویی از این اشخاص متهم شده‌اند.

این اتهام‌ها همچنین شامل پوشاندن سر زندانیان و خفه کردن اشخاص، آزار جنسی، ضرب و جرح و هتک حرمت ادیان بازداشت شدگان است.

بر اساس اظهارات آنها، در بعضی از موارد شکنجه‌ها به مرگ انجامیده است.

روزنامه گاردین نوشت: دادگاه زمانی که دریابد این اقدامات به صورت فردی صورت می‌گرفته است و مسوولان و فرماندهان از آن اطلاعی نداشتند، و یا اینکه این اقدامات به صورت برنامه‌ریزی شده بر اساس سیاست‌های مسوولان رخ داده است، تصمیم خود را اتخاذ خواهد کرد.

این در حالی است که وزارت دفاع انگلیس مدعی است، مشکل کلی بازداشت و تحقیقات دربارهٔ شکنجه‌ها در عراق طی جریان رسیدگی به پرونده بهاء موسی، کارگر عراقی که در سال ۲۰۰۳ در اثر شکنجه در زندان انگلیسی در بصره کشته شد، صورت گرفت. این تحقیق از سوی تیم تحقیقات انگلیسی انجام شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.