اتهام زنی رژیم صهیونیستی به ایران و حزب الله، دستاویزی برای حمله است؟

یک پایگاه عرب زبان با اشاره به اتهامات بی اساس مسئولان رژیم صهیونیستی علیه ایران و حزب الله لبنان درباره حمله به اتوبوس حامل صهیونیستها در بلغارستان به انگیزه های پنهان اشغالگران قدس پرداخته است.

روزنامه القدس العربی در مطلبی با عنوان “اتوبوس اسرائیلی​ها در بلغارستان و تبعات آن” آورده است: هنوز عامل عملیات علیه اتوبوس اسرائیلی که طی آن شش نفر کشته و حدود سی نفر دیگر زخمی شدند در پرده ای از ابهام قرار دارد. مدت زیادی است که گروه​های عربی و اسلامی حملاتی از این قبیل علیه اسرائیلی ها انجام نمی دادند و عامل این حمله ناشناخته است.

پایگاه فوق بیان کرد: وزارت کشور بلغارستان با مشکل بزرگی روبرو شده است به ویژه اینکه “بنیامین نتانیاهو” در یک موضع گیری زودهنگام، یعنی یک ساعت پس از این حمله و قبل از شروع تحقیقات رسمی، ایران را مقصر قلمداد کرد. منطق حکم می کند که نخست وزیر اسرائیل حاکمیت بلغارستان و اقدامات قانونی آن در این زمینه را محترم بشمارد و دلایل قوی در این زمینه در اختیار داشته باشد و آنگاه به اتهام زنی بپردازد، اما کی اسرائیل حاکمیت کشورها را به رسمیت شناخته و منطقی عمل کرده است که این بار بخواهد اینگونه عمل کند؟

اسرائیلی ها همواره خود را فراتر از قانون بین المللی دانسته اند و به حاکمیت هیچ کشوری احترام نگذاشته اند و برخی کشورها از ترس برخورد با اسرائیلی ها، حاکمیت خود را نادیده گرفته اند.

پایگاه مذکور بیان کرد: اسرائیلی ها پس از اینکه در ابتدا ایران را مقصر جلوه دادند، پس از مدتی حزب الله را عامل این حمله قلمداد کردند که این موضوع نگرانی درباره حمله اسرائیل به لبنان مشابه سال ۲۰۰۶ را بیشتر کرده است. بعید نیست که اسرائیلی ها حمله به اتوبوس در بلغارستان را به عنوان دستاویزی برای حمله به لبنان قرار دهند، همانگونه در در سال ۱۹۸۲ ترور “موشه آرگوو” سفیر این رژیم در لندن را بهانه ای برای حمله به لبنان قرار دادند.

پاگاه مذکور در پایان می نویسد: بعید است که عامل این حملات را بتوان تخمین زد و نظریه های اسرائیلی ها درباره دخالت ایران و حزب الله نیز خریداری ندارد، اما موضوعی احتمال آن وجود دارد حمله اسرائیل به ایران برای نابودی تاسیسات هسته ای و به راه انداختن جنگ منطقه ای و جهانی است، اما نتایج این حمله نیز صد در صد به نفع اسرائیلی ها به پایان نخواهد رسید.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.