اتهام فساد مالی بیش از هر وقت دیگری سارکوزی را تهدید میکند

چهارشنبه ۲۴ خرداد – ۰۳:۵۹:۵۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- با پایان مصونیت قضایی رئیس جمهوری سابق فرانسه، خطر احضار به دادگاه به اتهام فساد مالی بیش از هر وقت دیگری وی را تهدید می کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، یک ماه پس از پایان دوران پنج ساله ریاست جمهوری نیکلا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه خطر احضار به دادگاه به دلیل ارتباط با پرونده های فساد مالی وی را تهدید می کند.
به نوشته پایگاه اطلاع رسانی اطلس انفو، با پایان مصونیت قضایی نیکلا سارکوزی در پایان روز جمعه آینده، دادگاه فرانسه که به دلیل وجود مصونیت سارکوزی قادر به احضار وی نبود ، اکنون می تواند در رابطه با پرونده های فساد مالی از قبیل پرونده کوتانپور و دریافت وجه از وی از سوی سارکوزی، پرونده کراچی و دخالت رئیس جمهوری فرانسه در تامین مالی غیر قانونی ادوارد بالادور نامزد حزب حاکم در انتخابات ریاست جمهوری، نیکلا سارکوزی را احضار کند. سارکوزی در آخرین پرونده خود در رابطه با دریافت غیر قانونی پول از معمر قذافی رئیس جمهوری سابق لیبی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۷ متهم است.
محاکمه ژاک شیراک رئیس جمهوری سابق فرانسه در رابطه با پرونده مشاغل ساختگی و محکومیت وی به زندان و جریمه، فرضیه احضار نیکلا سارکوزی به دادگاه را بیش ا ز هر وقت دیگری تقویت کرده است.
 

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۳۱۵۵۹۵۳۶۵۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.