اتهام متهم:پرداخت رشوه وتحصیل مال نامشروع

فارس: نجفی نماینده دادستان در ابتدای هشتمین جلسه دادگاه فساد بزرگ مالی در قرائت کیفرخواست صادره علیه «الف.گ» مدیر شرکت تراورس اظهار داشت: وی متهم به پرداخت رشوه به آقای «م.الف» معاون یکی از وزارتخانه‌ها، تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان است.

نجفی با بیان اینکه،‌نامبرده قبلاً هم مدیر تراورس بود گفت: شرکت تراورس خدماتی بوده و ارزش این شرکت به داشتن پروژه عمرانی است؛ بعد از واگذاری مه‌آفرید تصمیم می‌گیرد تا بازهم برای این شرکت قرار داد ایجاد کند. آقای «ک.ر» همکار «الف.گ» بود و از آنجا که «ک.ر» از دوستان وزیر مربوطه بوده، می‌توانسته باعث اخذ قرارداد باشد.

وی ادامه داد: آقای «الف» نزد بازپرس گفت خسروی به «گ» گفته بود که با «ک.ر» هماهنگ باش؛ قرارداد راه آهن شیراز بندرعباس به طور کامل به پیمانکار داده می‌شد؛ از آنجا که خسروی با خاوری رفاقت داشت، «الف.گ» به وزیر مراجعه کرد و گفت که تراورس آمادگی همکاری دارد و گفته بودند که اگر این پروژه را تراورس بگیرد زحمات شما هم جبران خواهد شد.

نجفی با بیان اینکه بعد از برنده شدن مناقصه مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به تراورس داده می‌شود، گفت: در اظهارات برخی از متهمان امده است که پرداخت وجه به شرکت هیبت ایرانیان اشتباه بوده است و باید به شرکت دیگری داده می‌شده است؛ ۶۰۰ میلیون تومان به آقای «ک.ر» با نظر «الف.گ»، ۷۰۰ میلیون تومان خود «الف.گ»،‌ ۱۵۰ میلیون به «ش.ب» و ۳۰۰ میلیون تومان به مدیرعامل راه و ترابری شهرستان «ل» داده می‌شود.

نماینده دادستان گفت: متهم ۴ میلیارد تومان به شرکت هیبت ایرانیان داده است، بازهم به آقای «ک.ر» ۵۵۰ میلیون تومان، ۳۰۰ میلیون به «ش.ر»،‌ ۱۵۰ میلیون «ش.ب»، ۳۰۰ میلیون آقای «الف»، و ۲۰۰ میلیون هم آقای «ر» گرفته است.

وی با بیان اینکه این پرداخت‌ها با هماهنگی این متهم و مه‌آفرید بوده است افزود: اتهامات وی بر پرداخت رشوه به «الف» معاون وزیر …. سابق، بوده است و در خصوص اتهام مال نامشروع به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان برای متهم تقاضای اشد مجازات دارم.

جوان آنلاین – آخرین عناوین اقتصادی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.