اتهام نسل کشی اوکراینی‌ها توسط ارتش روسیه / ماجرای گورهای دسته‌جمعی در بوچا

رئیس جمهور اوکراین، ارتش روسیه را به ارتکاب “نسل کشی” متهم کرد.

اتهام نسل کشی اوکراینی‌ها توسط ارتش روسیه / ماجرای گورهای دسته‌جمعی در بوچا

به گزارش ممتاز نیوز،  ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روسیه را به ارتکاب «نسل‌کشی» در کشورش متهم کرد. این اتهام به دنبال کشف تعداد زیادی از اجساد در بوچا به دنبال عقب‌نشینی ارتش روسیه مطرح شد.

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که روسیه به دنبال حذف «کل ملت» اوکراین است.

زلنسکی همچنین درخواست خود برای خروج «کامل» نیروهای روسیه از خاک اوکراین را تکرار کرد.

اوکراین: جسد ۵۷ نفر را در یک گور دستجمعی در بوچا پیدا کردیم؛ ناتو: این حد از وحشی‌گری در اروپای چند دهه اخیر سابقه نداشته است

رئیس گروه امداد شهرک بوچا واقع در ۳۰ کیلومتری کی‌یف روز یکشنبه از کشف یک گور دستجمعی در این شهرک خبر داد. به‌گفته این مقام اوکراینی دستکم جسد بی‌جان ۵۷ نفر در این محل پیدا شده است که تعدادی از آن ها حتی بصورت کامل مدفون نشده بودند.

همزمان ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو این اقدام را «وحشیگری بی‌سابقه» در اروپای چند دهه اخیر توصیف کرد. او در مورد خروج نیروهای روسیه از اطراف کی‌یف هم گفت که نمی‌توانیم بیش از حد به این اقدام خوش‌بین باشیم و گمان‌ می‌کنیم که احتمال افزایش حملات وجود دارد.

زلنسکی: رهبران روسیه مقصرند

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین می‌گوید رهبران روسیه مسئول «قتل‌ها» و «شکنجه‌های» روی داده در شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف هستند. شهر بوچا از جمله مناطقی است که کنترل آن به دنبال عقب‌نشینی ارتش روسیه از شمال اوکراین به دست  نیروهای اوکراینی افتاد. 

دادستانی اوکراین از کشف اجساد ۴۱۰ غیرنظامی در مناطق تازه آزادشده خبر داده است. رئیس‌جمهوری اوکراین ساعاتی پیش ارتش روسیه را به «نسل‌کشی» در کشورش متهم کرده بود.

گوترش خواستار انجام «تحقیق مستقل» درباره رویدادهای بوچا شد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز یکشنبه گفت که «عمیقا» از تصاویر منتشرشده از کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا در اوکراین «شوکه» شده است. وی همچنین خواستار انجام «تحقیق مستقل» درباره رویدادهای بوچا شد.

ارتش روسیه کشتار غیرنظامیان در بوچا را تکذیب کرد

ارتش روسیه روز یکشنبه کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف، پایتخت اوکراین را تکذیب کرد. این در حالی است که تصاویری از کشف اجساد در خیابان‌های بوچا منتشر شده است. مسکو این تصاویر را «ساختگی» خوانده است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین ساعتی پیش گفت که روسیه در کشورش دست به «نسل‌کشی» زده است.

ماکرون: مقامات روسیه باید پاسخگوی جنایات در بوچا باشند

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه روز یکشنبه با اشاره به تصاویر منتشر شده از اجساد در شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف، پایتخت اوکراین گفت که مقامات روسیه «باید پاسخگوی جنایات» روی داده در این شهر باشند. 

رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد که «صدها غیرنظامی به شکلی بزدلانه در بوچا» کشته شده‌اند. ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه پیش از این «قاطعانه» اقدامات ارتش روسیه علیه غیرنظامیان در چند شهر اوکراین را محکوم کرده بود. 

 روسیه مدعی شد تصاویر جعلی است

وزارت دفاع روسیه مدعی شد که این فیلم‌ها جعلی بوده و گفته است هیچ یک از ساکنان محلی در جریان اشغال بوچا توسط روسیه از هیچ اقدام خشونت‌آمیزی رنج نبرده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.