اتهام وزیر خارجه بحرین مبنی بر مداخله ایران در سوریه بی‌اساس است

فروردین ۱۴۰۳

معاون وزیر امور خارجه:

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
معاون وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به اظهارات وزیر خارجه بحرین در پایان نشست مطبوعاتی مشترک کشورهای خلیج فارس و اتحادیه اروپا گفت: امروز مدل تازهی از جنگ متحدان آمریکا علیه سوریه در جریان است، دشمنان محور مقاومت، مردم مقاوم سوریه را هدف کینه خود در محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی قرار داده‌اند.

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با ایسنا، پیروزی‌های اخیر سوریه علیه تروریسم و تکفیری‌ها را نتیجه تلاش و مجاهدت ارتش و نیروهای مردمی سوریه دانست و با حمایت از مردم سوریه اظهار کرد که گزینه جنگ و تسلیح تروریستی راه به جایی نخواهد برد و جمهوری اسلامی ایران با حمایت از مردم فهیم سوریه و اصلاحات رییس‌جمهور بشار اسد هرگونه دخالت خارجی در امور سوریه را محکوم می کند.

وی با انتقاد از کاربرد گازهای کشنده شیمیایی علیه مردم بحرین نیز گفت: ضروریست مقامات بحرین بجای پرداختن به اتهاماتی واهی علیه جمهوری اسلامی ایران و سوریه، توجه خود را معطوف به راهکار سیاسی حل بحران در داخل بحرین کنند.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه با اشاره به اینکه “بحرین در انجام اصلاحات جزو پیشگامان در منطقه بوده است”، نسبت به اقدامات شتابزده این کشور علیه سوریه و اقدامات نسنجیده در قبال حزب‌الله اخطار داد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.