اتهام پنتاگون علیه دولت و ارتش چین در زمینه جاسوسی سایبری

۱۸اردیبهشت،

فضای سایبر > جرایم سایبر– ممتازنیوز:
پنتاگون دولت و ارتش چین را به استفاده از فضای سایبری برای جاسوسی و دستیابی به اطلاعات حساس آژانس‌های فدرال امریکا متهم کرده است.

به گزارش شبکه پرس تی وی، وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) روز دوشنبه (۶ می، ۱۶ اردیبهشت) در گزارش سالانه خود دربارهٔ چین اعلام کرد: «در سال ۲۰۱۲، سیستم‌های رایانه‌ای متعدد در سراسر جهان، از جمله رایانه‌های امریکا، همچنان هدف حملات نفوذی قرار گرفته‌اند که ظاهرا بعضی از آن‌ها مستقیما به دولت و ارتش چین مربوط می‌شوند.»

پنتاگون همچنین در گزارش خود که به کنگره امریکا ارائه کرد، مدعی شد: چین از ظرفیت‌های خود در شبکه‌های رایانه‌ای استفاده می‌کند تا از بخش‌های مرتبط با برنامه‌های دفاع ملی امریکا اطلاعات جمع آوری کند.

بر اساس این گزارش، جاسوسی چین در شبکه‌های مجازی شامل گردآوری اطلاعات در زمینه دیپلماتیک، برنامه‌های دفاعی و اطلاعات اقتصادی و صنعتی بوده است.

در این گزارش آمده است، حملات سایبری چین ممکن است با استفاده این کشور از کارشناسان غیرنظامی در حملات مخفی علیه شرکت‌های امریکا مرتبط باشد.

به گزارش پنتاگون، هکرهای چینی در سال ۲۰۱۲ میلادی تلاش کردند به رایانه‌های شبکه دولتی امریکا نفوذ کنند تا به اطلاعات بیشتری دست یابند و ارزیابی بهتری از توان نظامی امریکا و دیدگاه‌های واشنگتن دربارهٔ چین در اختیار پکن قرار دهند.

پنتاگون در گزارش سالانه خود همچنین به برنامه‌های نظامی چین پرداخته و گفته است، این کشور برای تقویت قوای موشکی بالستیک کوتاه‌برد خود و دستیابی به تعداد بیشتری از موشک‌های میان‌برد تلاش می‌کند تا دامنه هرگونه حمله احتمالی به اهداف مورد نظر دریایی و زمینی خود را افزایش دهد.

نشریه بلومبرگ نیز اخیرا گزارش داده است، هکرهای چین به فن‌آوری نظامی و اسناد طبقه‌بندی شده یک شرکت پیمان‌کار برجسته نظامی امریکا دست یافته‌اند.

بر اساس این گزارش، رایانه‌های شرکت پیمان‌کار امریکایی (QinetiQ North America) از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ میلادی هدف حملات سایبری هکرهای چینی قرار گرفته و بیشتر اطلاعات فن‌آوری نظامی و همچنین اسناد محرمانه آن به مدت سه سال به سرقت رفته است.

شرکت QinetiQ از شرکت‌های بزرگی است که در حوزه ماهواره‌های سری، پهپادها و نرم‌افزارهای مورد استفاده توسط نیروهای ویژه امریکا در افغانستان و خاورمیانه با ارتش این کشور همکاری می‌کند.

بلومبرگ داده‌های سرقت‌شده را چندین ترابایت دانسته است که صدها میلیون برگه اسناد و اطلاعات دربارهٔ سیستم‌های تسلیحاتی را بالغ می‌شود.

این درحالی است که چین همواره ادعاهای امریکا را مبنی بر دخالت در حملات سایبری به سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ امریکایی رد و در واکنشی متقابل، واشنگتن را به چنین حملات نفوذی علیه پکن متهم کرده است.

هونگ لی، وزیر خارجه چین، در کنفرانس خبری ماه فوریه در پکن، چین را یکی از بزرگترین قربانیان حملات سایبری دانست و تصریح کرد، امریکا منبع اصلی هزاران حمله سایبری راه دور به تقریبا ۴۰ هزار پایگاه اینترنتی چینی بوده است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.