اتومبیل بدون راننده (فیلم)

جام جم آنلاین: یک اتومبیل بدون راننده که به طور خودکار حرکت می کند و در حال حاضر توسط گوگل آزمایش می شود مجوز تردد را در نوادا دریافت کرد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از لوفیگارو، مقامات ایالت نوادا در غرب آمریکا یک اتومبیل که به تنهایی حرکت می کند را شماره گذاری کرده و به آن اجازه تردد در این ایالت را دادند.

این نخستین بار است که در ایالات متحده آمریکا این گونه اتومبیل ها را شماره گذاری می کنند. این تصمیم در پی  تردد نمایشی اخیر این اتومبیل در خیابان های لاس وگاس اتخاذ شد.

تویوتا پریوس اصلاح شده مجهز به دوربین های ویدئویی ، رادارها و یک حسگر لیزری که به اتومبیل اجازه می دهد ترافیک پیرامونش را تشخیص دهد از این پس مجاز به حرکت در کلیه مناطق ایالت نوادا است.

سیستم ناوبری اتومبیل در عین حال نقشه های کاملا مشخص را دنبال می کند تا به مقصدش برسد. گوگل اطمینان می دهد که تردد با این اتومبیل به مراتب ایمن تر و بدون شک لذت بخش تر خواهد بود.

هنوز جزییات مربوط به مجوز تردد این اتومبیل فاش نشده است.

با این حال، پلاک این اتومبیل با نماد «infini» ودر پی آن ارقام ۰۰۱ به رنگ قرمز  به خوبی از سوی پلیس یا مردم قابل شناسایی است.

مسئول اداره شماره گذاری  اتومبیل ها در ایالت نوادا اعلام کرد: به گمان من استفاده از نماد «infini» بهترین شیوه برای معرفی یک اتومبیل نسل آینده بود.

مقامات ایالت نوادا کتمان نکردند که با دادن مجوز تردد به این اتومبیل بدون راننده امیدوارند تا گوگل را برای توسعه ، آزمایش و تولید این گونه اتومبیل ها  ترغیب کنند. مترجم : بهرام افتخاری


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.