اثباتی:ادبیات اجتماعی دنیا در حال تحول است

خبرگزاری آریا – اثباتی گفت: بیداری اسلامی که امروز در دنیا علیه استکبار وجود دارد ابعاد مختلفی در زمینه‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی و .. دارد که در این میان پیشتازترین آن بعد ادبی است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، بهروز اثباتی دبیر علمی کنگره شعر مقاومت افزود: امسال سومین کنگره شعر مقاومت بین الملل اسلامی را همزمان با سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار به مدت سه روز برگزار می شود.
وی هدف از این کنگره را بررسی و تبیین مبانی علمی و فرهنگی- هنری شعر مقاومت در ایران و جهان، شناسایی و معرفی آثار برجسته در حوزه شعر مقاومت بین الملل و بیداری اسلامی، تعامل شاعران مقاومت ایران و جهان، زمینه سازی برای آفرینش و گسترش شعر مقاومت بین الملل و بیداری اسلامی برشمرد.
وی با بیان اینکه کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی در بخش های شعر، پژوهش، نقد، یادداشت، مقاله و پایان‌نامه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: محورهای موضوعی مورد نظر سومین کنگره شعر مقاومت بین الملل، بیداری اسلامی و تأثیرات آن بر شعر و شاعران منطقه و جهان، نقش و کارکرد ترجمه در تعمیق و گسترش شعر مقاومت، مقاومت بین الملل در برابر استکبار و صهیونیسم جهانی، فرهنگ ایثار و شهادت و شاعران مقاومت، مقاومت و ادبیات امید، انقلاب اسلامی و مقاومت بین الملل و مقاومت بین الملل و بیداری اسلامی در شعر کودک و نوجوان هستند.
وی افزود: بیداری اسلامی و مقاومتی که امروزه در دنیا علیه استکبار وجود دارد ابعاد مختلفی در زمینه های سیاسی، نظامی، فرهنگی و .. دارد که در این میان پیشتازترین آن بعد ادبی است.
وی با بیان اینکه شعر از اولویت ویژه ای برخوردار است افزود: ادبیات اجتماعی دنیا در حال تحول است و باورمان این بود که این ادبیات به سمت ادبیات انقلاب می‌رود و ما به دنبال ادبیاتی پویا، زنده، موثر در ادبیات جهان هستیم.
دکتر اثباتی ادامه داد: فراخوان سومین کنگره شعر مقاومت بین الملل اسلامی منتشر و موضوعات و اهداف جشنواره در ۱۲ محور اعلام شده است.
وی افزود: در دور قبل ۱۶ کشور در این کنگره شرکت کردند امسال کشورهای عمده هدف گذاری شده کشورهای عربی هستند مانند عربستان، یمن، مصر، لبنان است به غیر از آن کشورهای ترک زبان بویژه ترکیه مد نظر است و زبان مبنا در این کنگره نیز به اعتبار کشورها ی ایران، تاجیکستان و افغانستان زبان فارسی است، همچنین زبان اردو و مالزیایی نیز می باشد و زبان انگلیسی به عنوان هدف دوم این کنگره است.
دکتر اثباتی بیان داشت: امسال کنگره به سمت علمی شدن پیش رفته است تا سال قبل بیشتر شعر خوانی مد نظر بود ولی امسال میزگردها، ارائه مقاله، سخنرانیهای علمی و .. از برنامه های اجرایی این کنگره است.
دبیر علمی کنگره شعر مقاومت اظهار داشت: انتشار آثار برگزیده به زبان‌های مختلف با موضوع مقاومت بین الملل و بیداری اسلامی و در بخش‌های شعر، پژوهش، نقد، یادداشت، مقاله و پایان نامه از برنامه های اجرایی این کنگره است همچنین چاپ کتاب مجموعه مصاحبه های تخصصی در دو جلد، کتاب مقاله و یادداشت نویسی های ادبی و پایان نامه ها برتر و مجموعه شعر یک شاعر در این حوزه از جمله برنامه های این کنگره است.
وی ادامه داد: علاقه مندان می توانند آثار خود را حداقل تا ۱۵ شهریور به دبیرخانه این کنگره از طریق نشانی پستی تهران، خیابان حافظ شمالی، بن بست وحدت، بنیاد روایت، طبقه سوم، ستاد برگزاری کنگره و پست الکترونیکی resis.poetry@yahoo.com ارسال نمایند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.