اثبات بی‌گناهی پس از ۱۶ سال زندان +عکس

اردیبهشت ۱۴۰۳

مرد جوانی که به خاطر یک اشتباه ۱۶ سال از عمر خود را پشت میله‌های زندان گذرانده بود ۹/۱۱ میلیون دلار غرامت دریافت کرد.

 به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، این مرد جوان به نام جفری دسکویک در نوامبر ۱۹۸۹ میلادی به قتل همکلاسی ۱۵ ساله خود متهم شده بود که دادگاه برای او محکومیت ۲۰ ساله تعیین کرد.

پس از ۱۶ سال با به دست آمدن شواهد و مدارک جدید و درخواست‌های مکرر اعضای خانواده‌اش پرونده جفری بار دیگر بازگشایی شد و مدارک جدید نشان داد که او در قتل همکلاسی خود هیچ دخالتی نداشته و با وجود بی‌گناهی‌ ۱۶ سال از عمرش را در زندان گذرانده است.

جفری در این باره می‌گوید: حدود ۱۶ سال را به اشتباه به خاطر یک قضاوت نادرست پشت میله‌های زندان گذراندم و دریافت چنین غرامتی هرگز نمی‌تواند سال‌های از دست رفته جوانی‌ام را به من بازگرداند، اما خوشحالم که در نهایت توانسته‌ام از زندان رهایی یابم و بی‌گناهی‌ام ثابت شود.

وی اضافه می‌کند: پس از سال‌ها شکایت‌های قانونی مادرم جواب داد و من توانستم به زندگی عادی خود بازگردم. مادربزرگ من نیز برای آزادی‌ام در کنار مادرم بسیار تلاش کرد اما متاسفانه نتوانست زنده بماند و آزادی من را ببیند. تمامی آزمایش‌های DNA جدید و بازگشایی پرونده، بی‌گناهی من را ثابت کرد و نشان داد که ۱۶ سال از عمرم را در عین بی‌گناهی در زندان گذرانده‌ام.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.