اجازه حضور در مجلس را به بهمنی نمی‌دهند

بینا- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، با بیان اینکه امروز با بخشی از اعمال سلیقه‌های نادرست در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی روبرو هستیم، افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نوسانات ارز و سکه را در آینده نزدیک به طور جدی بررسی می‌کند.

به گزارش بینا، سید حسین نقوی حسینی درباره تاثیر تحریم‌ها بر اداره کشور، به خانه ملت گفت: نوسانات بازار ارز و سکه تابع متغیرهای مختلفی است و هرکسی این تغییرات را تحت تاثیر تحریم‌ها بداند به بیراهه رفته است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری قدمت تحریم‌ها در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، افزود: تحریم‌ها نه در گذشته و نه در زمان حاضر نتوانستند اثر نامطلوب شدیدی بر اقتصاد کشور تحمیل کنند.

وی عوامل دیگری را در بازار ارز موثر خواند و تصریح کرد: اگر برخی عوامل با دقت به وظایف خود عمل می‌کردند آثار تحریم‌ها امروز کمتر از میزانی بود که غربی‌ها تصور می‌کردند.

اجازه حضور در مجلس را به رئیس بانک مرکزی نمی‌دهند

نقوی حسینی تاکید کرد: امروز با بخشی از اعمال سلیقه‌های نادرست در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی روبرو هستیم که حتی به رئیس بانک مرکزی اجازه حضور در مجلس را نمی‌دهند و مشکلات کنونی نشان می‌دهد تصمیم‌گیری‌ها در حوزه اقتصاد تابع عوامل درستی نبوده است.

وی با یادآوری فصل تقاضای ارز در کشور، توضیح داد: یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در رشد صعودی قیمت ارز به دلیل نزدیک شدن موسم حج و فصل نیاز ارزی دانشجویان و همچنین نیاز در حوزه واردات است که تقاضا در بازار ارز را تشدید کرده و مشکلات فعلی را به وجود آورده وگرنه تحریم‌ کشورهای غربی از گذشته بوده و تاثیر چندانی بر بازار اقتصادی کشور برجای نگذاشته است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس با یادآوری گزارش اخیر اتحادیه اروپا، گفت: هر چند تحریم‌ها بر اقتصاد ایران بی اثر نیست اما در این گزارش بیان شده که تحریم‌های غرب عامل بروز مشکلات اقتصادی در ایران بوده در حالی که این‌گونه نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، حفظ وحدت را لازمه اصلی کشور در شرایط کنونی خواند و تصریح کرد: قبل از این مشکلات اقتصادی هم هیات رئیسه‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی و کمیسیون اقتصادی مجلس مشکلات اقتصادی و عوامل ایجاد آن را مورد بررسی قرار داده‌اند و در آینده‌ای نزدیک مجدد مشکلات کنونی را به طور جدی بررسی می‌کنند.

رییس‌جمهور در ششمین همایش ملی نخبگان جوان گفت: امسال فشار، تحریم، دشمنی‌ها و بداخلاقی‌ها وجود دارد و بودجه دولت به شدت تحت فشار است اما مطمئن باشید هیچ فشاری به بودجه پژوهشی و بنیاد ملی نخبگان وارد نمی‌کنیم.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.