اجازه سوء استفاده از شعار حمایت از تولید ملی داده نمی شود

‘مسلم بیات’ روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا سیاست سازمان استاندارد را حمایت از واحدهای تولیدی دانست و گفت :‌ تحت هیچ شرایطی از استانداردها عدول نخواهیم کرد تا ایمنی و سلامت جامعه دستخوش حادثه قرار نگیرد.

وی با اشاره به بیان بسته های حمایتی سازمان استاندارد از واحدهای تولیدی گفت :‌ در سال جاری ۷۰۰ استاندارد ملی در بخش های مختلف برق و الکترونیک، لوازم خانگی، فناوری اطلاعات و مانند آن ها، تدوین خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان تهران ویژگی های این ۷۰۰ مورد را توجه به فرهنگ، تکنولوژی، صنعت و مقتضیات کشور توصیف کرد و افزود:‌تلاش شده است در تدوین این استانداردها و تطبیق آن با استانداردهای جهانی، شان و منزلت کشورمان حفظ شود.

وی با تاکید بر انجام بازرسی های مستمر کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی، توضیح داد: در طول سال نمونه برداری از محصولات انجام می شود و در صورت وجود نقص عمده و بحرانی، خط تولید متوقف خواهد شد.

بیات درباره نقص جزیی محصولات نیز بیان کرد: این گونه نقص ها به واحدهای تولیدی اعلام و برای آن ها نمرات منفی لحاظ می شود.

وی با یادآوری برخورد با ۴۰۰ واحد تولیدی متخلف در سال گذشته، گفت: ‌در سال جاری نیز نظارت های استاندارد افزایش یافته و علاوه بر کنترل محصولات در واحدهای تولیدی از محل های عرضه نیز نمونه برداری کالا انجام خواهد شد.

مدیرکل استاندارد تهران تخلفات واحدهای تولیدی درسال گذشته را تمکین نکردن به استانداردها و یا جعل نشان استاندارد معرفی کرد و ادامه داد: در صورتی که واحدهای تولیدی نسبت به رفع اخطارها اقدامی نکنند و یا مغایرتی درمحصولات عرضه شده با مقررات استاندارد مشاهده شود، با تولید کننده و عرضه کننده برخورد جدی خواهد شد.

وی تشکیل حلقه های کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی را یکی از راه های افزایش کیفیت کالا توصیف کرد و گفت: به منظور دسترسی به ارتقا کیفیت، کاهش ضایعات و حفظ منزلت کارکنان واحدهای تولیدی، مشارکت آن ها و ایجاد انگیزش در راستای نوآوری و خلاقیت این حلقه ها کارایی خوبی دارند.

۱۴۲۹**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۸۶۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.