اجازه نمی‌دهیم قیمت دارو افزایش یابد

۲۸ آبان ،

اجازه نمی‌دهیم قیمت دارو افزایش یابد

وزیر بهداشت گفت: با وجود تغییر نرخ ارز مرجع، اجازه نمی‌دهیم افزون بر تغییرات نرخ ارز، افزایش قیمت دیگری در دارو ایجاد شود زیرا باید از جیب مردم خارج شود.

  به گزارش تفسیری راسخون به نقل از فارس، مرضیه وحید دستجردی یادآور شد: نرخ ارز مرجع برای داروهای وارداتی از ۱۰هزار و ۵۰۰ریال به ۱۲هزار و ۲۶۰ریال افزایش یافته است و برای اینکه این تفاوت قیمت بها دارو را گران نکند باید یارانه آن بیش از ۱۰۰درصد تعلق گیرد.

وحید دستجردی گفت: ما چنین ذهنیتی نداریم و از خودمان توقع هم داریم که در چنین شرایطی به مردم سختگیری بیشتری نشود بر همین اساس تلاش می‌کنیم قیمت داروها افزایش پیدا نکند.

وی بیان کرد: کمیته نرخ و قیمت‌گذاری در این زمینه تصمیم گیری می‌کند و سعی خواهیم کرد به غیر از مابه التفاوت نرخ ارز مرجع، هیچ قیمتی افزایش نیابد.

وحید دستجردی افزود: از مردم درخواست داریم اگر در جایی به افزایش قیمت چشمگیری برخورد کردند، موضوع را به شماره ۱۴۹۰ ستاد رسیدگی شکایت های دارویی منعکس کنند تا با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد.

وی یادآور شد: امسال تاکنون ۵۰ درصد از بودجه بیماری های صعب العلاج به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تخصیص یافته است که با پیگیریهای انجام شده معاونت حوزه راهبردی ریاست جمهوری قول داده اند که۱۰۰درصد این بودجه تخصیص یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: داروهای بیماران صعب العلاج و سرطانی باید با یارانه دارویی وارد کشور شود که تاکنون ۷۸درصد یارانه این بخش تخصیص یافته است و باید بیش از ۱۰۰درصد تخصیص یابد.

وحید دستجردی افزود: داروهای ساخته شده وارداتی ۳/۲تا ۷/ ۳ درصد مجموع داروهای کشور را شامل می‌شود.

بر اساس این گزارش تفسیری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی که به منظور افتتاح چند پروژه عمرانی و درمانی به بوشهر مسافرت کرده است، گفت: بیمارستان شهدای خلیج فارس یکی از قطبهای مهم درمانی جنوب است که نه تنها برای پاسخ نیازهای درمانی مردم استان بوشهر بلکه حوزه گردشگری و سلامت را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

وحید دستجردی افزود: امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری از بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر که یکی از بیمارستان‌های بزرگ کشور است بهره‌برداری می‌شود و برای تجهیز این بیمارستان ۱۸۰میلیارد ریال توسط این وزارتخانه و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بها شده است.

وی اظهار کرد: در بخش دولتی ۱۰۰هزار تخت بیمارستانی وجود دارد و ۶۶هزار تخت بیمارستانی نیز در حال طراحی، مطالعه و ساخت است که با بهره برداری از آنها سطح بندی تخت‌های بیمارستانی سال ۹۳ این وزارتخانه محقق می گردد.

وحید دستجردی اضافه کرد: در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال ۱۴هزار تخت بیمارستانی به تختهای کشور اضافه می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با  اشاره به برنامه پزشک خانواده گفت: برای اجرای این برنامه به ۸ تا ۹هزار میلیارد ریال اعتبار برای امسال نیاز است.

وحید دستجردی افزود: هم اینک طرح پزشک خانواده از سوی پنج دانشگاه علوم پزشکی در استان های مازندران، سیستان و بلوچستان، خوزستان، تهران و فارس در دست اجراست.

وی اضافه کرد: از ۵۰ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی ۳۵ دانشگاه دیگر نیز برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند که تحقق این مهم در گرو تامین اعتبار برای سازمانهای بیمه گر و بیمه سلامت ایران است.

وحید دستجردی اظهارکرد: اگر اعتبار مورد نیاز تحقق پیدا کند تا ۸ ماه آینده نیمی از شهرهای کشور زیر پوشش طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع قرار خواهند گرفت.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.