اجازه ورود خودروهای چینی به ناوگان تاکسیرانی را نخواهیم داد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مانع هرگونه ضربه به صنعت داخلی خواهیم شد گفت: از ورود خوردوهای چینی به ناوگان تاکسیرانی کشور جلوگیری خواهیم کرد.

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با عصرصنعت، با انتقاد از ورود ۱۰ هزار دستگاه خودرو MVM530  به ناوگان تاکسیرانی کشور اظهار داشت: ورود این خوردروها به ناوگان تاکسیرانی از آنجا نادرست است که ما در کشور دارای برند ملی و خودروسازی وطنی هستیم و در بین محصولات تولیدی داخلی هم گزینه های بهتری برای این امر وجود دارد.

قاضی پور ادامه داد: وقتی ما خود در معرض تحریم های خارجی و موانع بسیاری هستیم دادن این امتیاز به کشور چین که محصولاتش به بی کیفیت معروف است جای بسی انتقاد دارد و باید از آن جلوگیری کرد.

قاضی پور با بیان اینکه جلوی هر کس که بدنبال ضربه زدن به تولید داخلی باشد را خواهیم گرفت افزود: در این زمنیه تمامی مسئولین خدمت گذار باید به گوش باشند و مانع ضربه زدن به تولید داخلی باشند.

وی ادامه داد: در مساله ورود خودروهای چینی به ناوگان تاکسیرانی نیز تذکرات خود را به مسئولان ذیربط در این خصوص خواهیم داد و در صورت عدم جلوگیری این خودروها به ناوگان تاکسیرانی با مسببین آن برخورد خواهیم کرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به خودروهای تولیدی داخل کشور که توان ورود به ناوگان تاکسیرانی کشور را دارند اذعان داشت: ما در داخل کشور هم در ایران خودرو و هم در سایپا خودروهایی نظیر سمند، پژو پارس، ۴۰۵ و تیبا را داریم که می توانیم آن را وارد این حوزه کنیم تا هم امنیت مسافران افزایش یافته و هم کمک شایان توجهی به تولیدات ملی کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به صادرات دویست دستگاهی اتوبوس از ایران به چین در سال ۶۳ افزود: ما در آن سال با صادرات این مقدار خودرو ناوگان اتوبوس رانی چین را راه اندازی کردیم و جای تاسف دارد که امروز خودروهای چینی وارد ناوگان تاکسیرانی کشور شوند.

قاضی پور خاطر نشان کرد: ما باید در سال حماسه سیاسی، جهادگونه به خلق حماسه اقتصادی بپردازیم و سیاست های خود را در راستای فرمایشات  مقام معظم رهبری به پیش ببریم تا دشمنان غربی نتوانند به مقاصد شوم و ننگ بار خود دست یابند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.