اجباری شدن اخذ گواهی صلاحیت رانندگی سرویس مدارس

اجباری شدن اخذ گواهی صلاحیت رانندگی سرویس مدارس

عصر خودرو : تمام رانندگان خودروهای سرویس مدارس لازم است نسبت به اخذ گواهی صلاحیت رانندگی سرویس مدارس از سازمان تاکسیرانی شهر تهران و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اقدام کنند.

به نقل از فارس اعضای کارگروه حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس شهر تهران شامل «معاون شهردار تهران و رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران»، «مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران»، «مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران»، «رئیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ» و «رئیس آموزش و پرورش شهر تهران» است.
مصوبه این کارگروه عبارت است از:
-‌ نظر به صلاحیت تخصصی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بر حمل و نقل شهری، سازمان و شرکت مذکور متعهد شدند نسبت به معرفی شرکت‌های دارای صلاحیت و مجوز بر اساس بند الف ماده «۲» آیین‌نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس و در صورت نیاز نسبت به افزایش سقف مجوز شرکت‌ها در اختصاص تاکسی و اتوبوس و مینی‌بوس به بخش حمل و نقل دانش‌آموزان، حذف توانمندی ‌شرکت‌ها و نیاز آموزش و پرورش اقدام کنند.
تبصره: براساس تبصره ۱، ۲ ذیل ماده ۸ دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس، مدیران مدارس موظفند صرفاً نسبت به عقد قرارداد با شرکت‌های معرفی ‌شده دارای مجوز رأساً اقدام کنند.
* حداکثر نرخ خدمات حمل و نقل دانش‌آموزان بر اساس نرخ مصوب شورای شهر
ـ حداکثر نرخ خدمات حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس شهر تهران تا سقف نرخ مصوب شورای اسلامی شهر تهران خواهد بود.
– سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران باید زمینه و بستر لازم را درباره نظارت بر عملکرد شرکت‌های تابعه و آموزش اخلاق حرفه‌ای و تشویق رانندگان موفق به صورت فصلی «سه ماه یکبار» فراهم کنند.
ـ در صورت اعلام عدم توانایی تأمین تاکسی و ون مورد نیاز از سوی شرکت‌های معرفی‌شده از طرف سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، افراد حقیقی و حقوقی معرفی‌شده از آموزش و پرورش پس از پذیرش برای ارائه خدمات به مدارس توسط شرکت‌های تابعه تاکسیرانی و طی تشریفات قانونی لازم سازمان تاکسیرانی، مجاز به حمل و نقل دانش‌آموزان هستند.
-‌ کارگروهی متشکل از نمایندگان آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و راهور تهران بزرگ، ارزیابی از نحوه ارائه خدات با شیوه جدید برای آگاهی اعضای کارگروه مذکور منتشر کند.
* تهیه برچست ویژه خودروهای دانش‌آموزان
ـ در صورت بروز هرگونه مورد یا موارد پیش‌بینی نشده در این توافقنامه، شایسته است براساس مفاد آیین‌نامه اجرایی حمل و نقل سرویس مدارس و قوانین و مقررات جاریه مملکتی و حاکم بر موضوع اقدام شود.
ـ شهرداری تهران به استناد بند «ج» ماده یک و تبصره «۲» ذیل ماده ۱۰، دستورالعمل آیین‌نامه اجرایی بهمنظور افزایش ایمنی خودروهای حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس نسبت به تهیه برچسب ویژه خودروهای حمل ونقل دانش‌آموزان اقدام کرده و سپس به روی تمامی خوردهای واجد شرایط نصب خواهد شد.
– راهور تهران بزرگ نسبت به کنترل عملیاتی مجموع خودروهای دانش‌آموزان اقدام نموده و با متخلفین برخورد قانونی خواهد داشت.
ـ آموزش و پرورش شهر تهران براساس تبصره یک و دو ماده هشت دستورالعمل آیین‌نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزان، مکلف است نسبت به تهیه نمونه قرارداد حمل و نقل دانش‌آموزان مابین مدرسه و شرکت طرف قرارداد تاکسیرانی و اتوبوسرانی تهران اقدام کند و شرکت متعهد می‌‌شود طبق نمونه قرارداد مذکور با مدارس شهر تهران قرارداد منعقد کند.
* داشتن معاینه فنی برای تمام سرویس‌های مدارس
– داشتن معاینه فنی معتبر برای تمامی تاکسی، ون، اتوبوس و مینی‌بوس‌ها و سرویس‌های موضوع بند چهار این توافقنامه الزامی است
ـ داشتن بیمه کامل سرنشین (خودروی عمومی) برای خودروهای سرویس‌های مدارس الزامی است.
– تمام رانندگان خودروهای سرویس مدارس لازم است نسبت به اخذ گواهی صلاحیت رانندگی سرویس مدارس از سازمان تاکسیرانی شهر تهران و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اقدام کنند.
-‌ظرفیت بهره‌مندی از خودروها براساس استانداردهای راهور، خودروی سواری چهار نفر، ون و اتوبوس و مینی‌بوس برابر ظرفیت مندرج در کارت خودرو خواهد بود.
ـ در مواردی که والدین دانش‌آموزان از سرویس‌های غیرموضوع این توافقنامه استفاده کنند، مسئولیت حمل و نقل فرزندانشان متوجه دستگاه‌های مسئول در این توافقنامه نخواهد بود.

یکشنبه ۱۹ شهریور   ۸:۵۷


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.