اجرای طرح آزمایشی «کاداستر»معادن در استان آذربایجان شرقی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: سامانه« کاداستر» معادن به عنوان بخشی از طرح ایجاد سامانه اطلاعات مکانی وزارت صنعت، معدن و تجارت تا فرآیند صدور پروانه اکتشاف بصورت آزمایشی اجرایی شد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران (شاتا)؛«اسدالله کشاورز» با اعلام این خبر، افزود : پس از انجام چندین دوره کار کارشناسی و برگزاری جلسات تحلیل و بررسی فرآیندها، متناظر با آیین نامه جدید قانون معادن، طرح آزمایشی «کاداستر»معادن تا صدور پروانه اکتشاف در استان آذربایجان شرقی به اجرا درآمد.

 مدیرکل دفتر امور اکتشاف معاونت امور معادن و صنایع معدنی در ادامه خاطر نشان کرد : با اجرا شدن این سامانه کلیه روالهای کاغذی حذف شده و سیستم به صورت مکانیزه اقدام به صدور پروانه اکتشاف می کند.

کشاورز در ادامه یادآورشد: با توجه به اینکه لازمه پیاده سازی سیستم کاداستر معادن در کشور انجام طرح ساماندهی محدوده های  معدنی  است با اتمام این طرح در استان آذربایجان شرقی و رفع نواقص مربوط به  این محدوده ها ، این سیستم در این استان  آذر بایجان شرقی قابلیت پیاده سازی را پیدا کرد.

وی در پایان گفت: جلسات تحلیل فرآیندها تا صدور پروانه بهره برداری در حال برگزاریاست  و تا ماه آینده این فرآیند نهایی شده و  با اتمام طرح ساماندهی محدوده های معدنی  این سامانه در کل کشور اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.