اجرای فاز دوم هدفمندی در سال جاری، قدرت اداره زندگی طبقات زیادی از جامعه را سلب می‌‌کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را در سال آینده به صلاح کشور دانست و گفت: افزایش قیمت‌ها با شروع فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در شرایط حاضر، قدرت اداره زندگی را از طبقات زیادی از جامعه سلب می‌کرد.

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با  بیان اینکه اجرای فاز دوم قانون هدفمندساری یارانه‌ها در شرایط حاضر به صلاح کشور نبود، گفت: پرداخت یارانه به صورت نقدی اهدافی را تعقیب می‌کرد که آن اهداف در نوع خود می‌توانست مثبت باشد، به شرط آنکه مدیریت نقدینگی به عمل می‌آمد.

وی در ادامه افزود: هرچند کمک مالی دولت به طبقات متوسط و پایین جامعه اقدام خوبی است تا آنها بتوانند از پس افزایش قیمت‌ها برآیند، اما مهم این است که پمپاژ نقدینگی اگر توام با مدیریت نباشد منجر به تورم و انسباط نقدینگی، کاهش ارزش پول و هزینه‌های غیر ضروری خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها، مدیریت نقدینگی به عمل نیامد، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه کمک به قشر متوسط و پایین اقدام پسندیده‌ای است اما نقدینگی موجود در کشور باید به سمت اشتغال و تولید جریان پیدا می‌کرد.

ندیمی در ادامه تصریح کرد: کار حکومت مدیریت است و تقسیم و توزیع منابع بدون هدف و یا با هدف نازل و بدون در نظر گرفتن هدف‌های بعدی پاسخگویی نیازهای کشور نخواهد بود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه گام اول اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها اقدام جسورانه و ضروری بود اما با دشواری‌هایی از جمله تحریم‌ها همراه شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه هزینه‌های فعلی بسیار فراتر از میزان کمک جبرانی دولت است و اقشار عمده‌ای از جامعه به لحاظ کاهش ارزش پول توانشان کم شده، اگر قرار باشد قیمت حامل‌های انرژی در جریان اجرای فاز دوم هدفمندی در زمان حاضر باز هم افزایش پیدا کند، مردم بسیار متضرر می‌شوند و طبیعتا قدرت اداره زندگی از طبقات زیادی از جامعه سلب می‌شد، بنابراین از نظر ما گام دوم اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها درسال جاری بی‌معنا بود و جواب نمی‌داد.

عضو کمیسیون اقتصادی خاطر نشان کرد: طرحی که قرار بود ۵ ساله اجرایی شود در مدت کوتاه انجام شد و این بیانگر این است که دولت در گام اول بیش از حد عمل کرده است لذا در شرایط فعلی نباید  با تزریق پول به جامعه یا افزایش قیمت‌ها جامعه را دچار مشکل کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.