اجرای نمایش رزمی در سراسر کشور/ برگزاری رژه نیروهای مسلح با حضور عشایر بسیجی در مرقد امام(ره)

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد حق‌طلب، دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس صبح امروز در نشستی با حضور خبرنگاران در مورد برنامه‌های سازمان بسیج مستضعفین در ایام هفته دفاع مقدس اظهار داشت: برای هریک از روزهای ایام  نام تعیین شده و مانند سال‌های گذشته یک موضوع در هر روز برجسته خواهد شد.

وی افزود:  روز جمعه ۳۱ شهریور را که رژه نیروهای مسلح و نقش نیروهای مسلح در اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی در آن برگزار می شود را روز بصیرت، شجاعت و ولایت، روز شنبه اول مهرماه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید به عنوان روز دانش آموزان، نوآوران دانشجویان و دانشمندان تعیین شده همچنین یکشنبه دوم مهرماه به روز جوانان آمادگی دفاعی سربازان و اقتصاد مقاومتی اختصاص یافته است.

سردار حق‌طلب دوشنبه سوم مهرماه را روز زنان ارزشهای اسلامی و پایداری اسلامی خواند و ادامه داد: توجه به نقش زنان در پیروزی انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس محور اصلی این روز است.

همچنین سه شنبه ۴ مهرماه به نام وحدت استکبار ستیزی و بیداری اسلامی اعلام شده که با توجه به حرکت بیداری اسلامی در منطقه که شاهد آن بودیم در این روز به بحث بیداری و دفاع مقدس پرداخته خواهد شد زیرا تحلیل ما این است که قطعاً حرکت های اسلامی منطقه و آفریقا ناشی از ایستادگی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران بوده است.

رییس سازمان حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس بسیج و سپاه  با توجه به سالگرد عملیات شکست حصر آبادان چهارشنبه ۵ مهرماه را روز رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس عنوان و تاکید کرد: در این روز از فرماندهان شهید دفاع مقدس تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی آخرین روز هفته دفاع مقدس را روز شهادت کرامت و عزت خواند و اظهار داشت: در این روز ضمن تجلیل از همه شهدا و ایثارگران دفاع مقدس، غبارروبی مزار نورانی شهدا در برنامه‌های اجرایی قرار گرفته است.

دبیر ستاد بزرگداشت سی و دومین سال هفته دفاع مقدس بازسازی عملیات های مهم ۸ سال جنگ تحمیلی و نمایش آن را محوری ترین برنامه‌های ایام هفته دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: سال‌های گذشته بیشتر اطلاعات از طریق فیلم، عکس و نمایش تجهیزات نظامی در کنار نقشه‌های جنگ به مردم انتقال داده می‌شد اما از دو سال گذشته تا امروز در سی و یک استان کشور به ابتکار سپاه و بسیج در هفته دفاع مقدس هر کدام از سپاه‌های استانی و نیروهای بسیج یک عملیات مهم را بازسازی می‌کنند.

وی با اعلام آمار بازدیدکنندگان افزود: بین ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر در طول دو سال گذشته تاکنون از نمایش رزمی عملیات بازسازی شده دفاع مقدس بازدید کردند و امسال هم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران مهمان ویژه این نمایش خواهند بود.

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه با بیان این نکته که عملیاتی بازسازی شده نام آشنا ترین عملیات برای مردم انتخاب شده اند، اضافه کرد: عملیات بیت المقدس، فتح المبین، کربلای ۴، کربلای ۵، محرم، والفجر ۱۰ و عملیات‌های معروف دیگر از جمله این نمایش‌ها خواهند بود.

وی در  ادامه یادآور شد: در برخی استان‌ها نقش بعضی از اقشار مانند نقش پزشکان، مهندسان، تخریبچی‌ها و … در عملیات دفاع مقدس برجسته شده است.

سردار حق طلب با اظهار این مطلب که در کنار این برنامه‌ها نمایشگاه‌های مختلف تجهیزات نظامی از تجهیزات ساده ابتدای جنگ تا سیر تحول صنعت دفاعی کشور به نمایش گذاشته می شود، خاطرنشان کرد: شب‌های شعر، خاطره، همایش هایی با حضور رزمندگان، آزادگان و ایثارگران از دیگر برنامه‌های جانبی دفاع مقدس است.

وی همچنین از برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در کرمان خبر داد و افزود: مانند زمان اعزام نیروهای رزمنده به جبهه در ایام دفاع مقدس در برخی از کشورها راهپیمایی برگزار می‌شود و علاوه بر این در روز افتتاحیه در سراسر کشور رژه خواهیم داشت که اوج آن در تهران و جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) خواهد بود.

در این مراسم همچنین سردار فرجیان زاده معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج با پاسداشت یاد و خاطره شهدا افتخار و عزت ایران را منوط به حفظ ارزش‌های دفاع مقدس دانست و یادآور شد: تمام دستاوردهای امروز ما بر پایه خود کفایی که از دفاع مقدس حاصل شده به دست آمده است.

وی ادامه داد: سازمان بسیج توسعه فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس را در راس وظایف خود قرار داده است‌ و  در بیش از ۴۰ هزار پایگاه برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده، همچنین در کانون‌های تخصصی بسیج از جمله بسیج اساتید، مهندسین، جامعه پزشکی و… و در بسیج تمام مقاطع تحصیلی برنامه ریزی‌های لازم برای پاسداشت صحیح این هفته صورت گرفته است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج هدف اصلی اجرای برنامه‌های دفاع مقدس را اینگونه برشمرد: توسعه فرهنگ دفاع مقدس، آشنایی جوانان با ایثار و از خودگذشتگی، ارائه الگوی موفق به جامعه و ایجاد خودباوری و تکیه بر استعدادهای بومی از عمهد ترین این اهداف محسوب می شوند.

“انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.