اجرای ۳-۳-۶ انحراف از سند تحول بنیادین است

جام جم آنلاین: وزیر سابق آموزش و پرورش معتقد است که اجرای نظام ۳-۳-۶ انحراف از متن صریح سند تحول بنیادین است و براساس این سند، نظام آموزشی باید به چهار دوره سه ساله تغییر می کرد.

محمود فرشیدی گفت: وزارت آموزش و پرورش برای تحول بنیادین باید آمادگی بیشتری داشته باشد و هم اکنون با اجرای نظام ۳-۳-۶ نگرانیهای خاصی در میان دانش آموزان و والدین ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه برای تحول بنیادین و اجرای سند تحول باید اولویتها را مشخص کرد، افزود: اجرایی کردن سند تحول بنیادین نیازمند تدوین سندهای پایین دستی است. سند تحول بنیادین یک سند بالادستی است که محتوای کلی را طراحی کرده و در مجموع قابل قبول است. حالا برای اینکه پیاده شود، به تعداد زیادی سند پایین دستی نیاز داریم که باید اینها را طراحی کنیم، بعد اجرا شود.

فرشیدی تصریح کرد: براساس منویات مقام معظم رهبری و ماموریتی که به آموزش و پرورش داده شد، قرار بود که ابتدا سند تحول براساس فلسفه اسلامی تدوین و سپس سندهای پایین دستی برای تحقق سند تحول بنیادین تدوین شود اما حالا شاهد هستیم که بدون ایجاد زیرساختها، اضافه کردن یک پایه و دو کتاب جدید را بخشی از تحول بنیادین می خوانند.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی تصریح کرد: سند تحول بنیادین با ۱۲ میلیون دانش آموز که قرار است جامعه آینده را اداره کند، سرو کار دارد، بنابراین اگر قرار است اقدامی صورت گیرد باید با مطالعات گسترده و در شرایطی که همه دانش آموزان و والدین در جریان چنین اقداماتی باشند، کار انجام شود، نه آنکه با برداشتهای سطحی موجب نگرانی جامعه دانش آموزی شویم.

فرشیدی درباره ضرورت تعطیلی پنج شنبه های مدارس گفت: تحول بنیادین به معنای اجرای نظام ۳-۳-۶ و یا تعطیلی پنج شنبه ها نیست. به گمان من تعطیلی پنج شنبه های دانش آموزان یک طرح ملی است. حال سئوال این است که آیا یک وزارتخانه می تواند برای یک طرح ملی تصمیم گیری کند؟!

وی افزود: در سند تحول بنیادین قرار بود که نظام آموزشی میانبر زده و عقب افتادگی ها را جبران کند اما به یکباره اعلام می شود که روزهای پنج شنبه به صورت فله ای تعطیل می شود و مباحث درسی نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.