اجرایی نشدن قانون ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی در صدا و سیما/ بعضی کارشکنی می‌کنند

۱۰اردیبهشت،

20383_402.jpg

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران با اشاره به اجرایی نشدن مصوبه کارگروه حمایت از تولید دربارهٔ ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی در صدا و سیما گفت: تبلیغات پرزرق و برق کالاهای خارجی در بخش‌های مختلف سبب شده است تا مردم از کالاهای ایرانی که به واسطه آن هزاران نفر صاحب شغل می‌شوند، فاصله بگیرند.

محمدرضا دیانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران و فعالان بخش تولید کشور افزود: رقبا برای گرفتن بازار ایران سال‌ها است که تلاش می‌کنند و به نحوی حرکت کردند که ذائقه مردم به سمت کالاهای خارجی برود. آن‌ها با تبلیغات گسترده و بعضا دروغین خود مردم را به مشتریانی تبدیل می‌کنند که همواره برای خرید کالاهای خارجی احساس نیاز کنند.

او با اشاره به موضوع تبلیغات گفت: برندهای خارجی برای احاطه بازار و تبلیغ کالاهای خود از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و متاسفانه بخش‌هایی با آن‌ها همراه می باشند که هنوز درک درستی از تولید داخلی ندارند. در کارگروه حمایت از تولید، توقف تبلیغ کالاهای خارجی تصویب و ابلاغ شد اما تاکنون این قانون اجرایی نشده است و همواره می‌بینیم که برندهای خارجی با گرفتن بهترین فضاهای شهری و حتی صدا و سیما کالاهای خود را به مردم معرفی می‌کنند.

وی افزود: تولیدکنندگان داخلی از دولت توقع دارند قانونی که تصویب شده است را اجرایی کند و اجازه ندهد بعضی‌ که به دنبال منافع خود می باشند مبلغ کالاهای خارجی شوند. با خرید کالاهای ایرانی یک کارگر ایرانی برخوردار می‌شود اما با خرید کالای خارجی، کارگر خارجی برخوردار می‌شود. از این رو اگر موضوع خرید کالای ایرانی در بین مردم نهادینه شود دیگر شاهد افزایش نرخ بیکاری در کشور نخواهیم بود.

او با بیان این‌که سیاست‌های اقتصاد باید به سمت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد، افزود: اقتصاد مقاومتی و درک صحیح از شرایط سبب گستردگی فعالیت تولیدکنندگان داخلی می‌شود. از سوی دیگر کشورهایی تمایل به حضور و گرفتن بازار ایران دارند که خودشان برای تحریم بی‌چون و چرای کشورمان بارها اقدام کردند. آن‌ها با تحریم‌های پولی و مالی که هدفشان تنگ کردن عرصه بر فعالیت‌های اقتصادی است قصد دارند ایران را به کشوری مصرف‌کننده تبدیل کنند و همچنین تولید به خواب ابدی برود.

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران افزود: تولیدکنندگان داخلی برای آن‌که مردم با تولیدات آن‌ها آشتی کنند و کالاهای ایرانی را که برتری نسبت به کالاهای خارجی دارند را ارجح دهند، باید تلاش کنند. در این راستا کالاهای باید تولید شود که قابل رقابت با برندهای خارجی و از نظر کیفی در رتبه بالای باشد. البته آمار نشان می‌دهد که کیفیت محصولات تولید داخل نسبت به قبل افزایش یافته است. با شناسایی ضعف‌ها و پر کردن خلاءها می‌توان شعار امسال را عملیاتی کرد. بنابراین در این مبحث نباید موضوعات سیاسی بر روند تولید اثرگذار شود.

دیانی توضیح داد: روزمره فکر کردن دربارهٔ مسایل تولید و اقتصاد به ضرر تولیدکنندگان و مردم است. از این رو هرگونه تغییر در سیاست‌های اقتصادی و تجاری می‌تواند ضربه جبران ناپذیری بر بدنه تولید بگذارد. به همین سبب همه تولیدکنندگان بر ثبات قوانین تاکید دارند.

وی ادامه داد: کشورهای مختلف با سنگ‌اندازی‌های متعدد می‌خواهند مانع از پیشرفت کشورمان شوند و می‌خواهند ایران که زمانی به درآمدهای نفتی وابسته بود را فلج کنند اما با همت بخش‌های مختلف قرار است به صادرات غیرنفتی متکی شویم و دیگر اقتصاد تک محصولی نداشته باشیم.

او با اشاره به نزدیک شدن روز کارگر گفت: اقتصاد سرمایه‌داری و بها ندادن به کارگران سبب ورشکستگی و سقوط می‌شود، بنابراین کارگران رکن اصلی تولید می باشند و باید برای حفظ آن‌ها تلاش کرد. اگردر کشوری نیروی انسانی دلسوز و کاربلد نباشد قطعا آن کشور فلج خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.