اجرای اصلاح هندسی در معابر منطقه ۱۵

با هدف تسهیل در تردد خودروها در سطح محدوده منطقه ۱۵ طی سال گذشته ۲۵ مورد اصلاح هندسی در منطقه انجام شده است.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سیدجلال حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۵ ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به اینکه منطقه ۱۵ از منظر حمل و نقل و ترافیک به عنوان دروازه جنوب شرق تهران محسوب می شود که در تمام ساعات شبانه روز حجم بالایی از ترافیک با تنوع بالای وسایل نقلیه اعم از سبک و سنگین را هدایت می کند و از طرفی به جهت واقع شدن شهرک های اقماری؟ در اطراف این منطقه و جمعیت شناور بالا، حوزه حمل و نقل و ترافیک منطقه در سال ۹۰ اقدامات متعددی را در راستای رفاه حال شهروندان وکاهش بار ترافیکی به اجرا درآورده است.

حسینی در ادامه تصریح کرد: اجرای خط کشی شامل حدود ۵۰۰ کیلومتر خط کشی محوری، بیش از یک هزار بلوک عابر پیاده، ۳۰۰ ایستگاه اتوبوس، یک هزار و ۱۷۹ عدد نوشتار، نصب ۱۰ هزار متر طول گاردریل، ایجاد یک هزار و ۷۲۰ متر طول معابر جهت معلولین و سالمندان، یک هزار و ۸۲۰ متر طول نرده گذاری و بازسازی ایستگاه های خط دو بی آر تی از جمله اقدامات ای حوزه طی سال گذشته بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۵ همچنین در تشریح دیگر اقدامات حوزه در سال ۹۰ خاطر نشان ساخت: مجهز کردن هشت تقاطع به چراغ راهنمایی، بازسایزی ۸۲ چراغ راهنمایی، نصب و تعمیر یک هزار و ۴۰۰ متر مربع تابلو شناسایی و تعیین مسیر، نصب ۱۱۰ دستگاه سرپناه ایستگاه اتوبوس و نصب شش دستگاه پل عابر پیاده از جمله این اقدامات بوده است.

وی اظهار داشت: این حوزه همچنین با هدف ارتقاء فرهنگ ترافیک و آشناکردن کودکان با موارد ترافیکی نسبت به ارائه آموزش های لازم به ۳۸ هزار دانش آموز در سطح مدارس منطقه اقدام کرده است.

شایان ذکر است: حوزه فنی و ترافیک منطقه همچنین در اجرای طرح های مهمی که در سطح منطقه توسط سایر معاونت ها یا حوزه مرکز انجام شده نظیر طرح های بزرگراهی امام علی(ع) و تقاطع غیرهمسطح، دولت آباد و تقاطع غیرهمسطح، راه اندازی خط شش متروی تهران، تعریض پل تسمه نقاله، احداث و تکمیل بزرگراه شهید شوشتری و تقاطع غیرهمسطح مشارکت داشته است./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.