اجرای بزرگراه دیگری در ادامه مسیر یادگار امام (ره) در آینده

معاون شهردار تهران:

اجرای بزرگراه دیگری در ادامه مسیر یادگار امام (ره) در آینده

عصرخودرو : معاون فنی و عمران شهردار تهران امروز و با اعلام اتمام نهایی اجرای بزرگراه یادگار امام(ره)، پیشنهاد داد که در آینده اجرای بزرگراهی ۵ کیلومتری با عنوان «شهید مصطفی خمینی» در ادامه مسیر بزرگراه یادگار امام(ره) آغاز شود.

به نقل از ایسنا، سید مازیار حسینی در مراسم بهره‌برداری از پروژه ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) با اشاره به اینکه از ابتدای پذیرفتن مسئولیت در معاونت فنی و عمرانی، سه پروژه انتهای بزرگراه صیاد، انتهای بزرگراه یادگار امام و ادامه بزرگراه امام علی (ع) از سوی شهردار تهران در اولویت اجرا اعلام شد، افزود: البته پروژه‌ای که هم اکنون تحت عنوان ادامه بزرگراه امام علی (ع) در حال اجراست ۱۰ برابر چیزی است که در ابتدا قرار بود اجرا شود.

وی با بیان اینکه طول ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) حدفاصل خیابان آزادی تا پادگان جی ۲ کیلومتر است، گفت: این پروژه دو کیلومتری معادل ۲۰۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی خارج شهر دشواری داشت.

حسینی با اشاره به اینکه ۴۵۷ کیلومتر بزرگراه در تهران ساخته شده است افزود: این در حالی است که هنگام آغاز این دوره از مدیریت شهری طول کل بزرگراه‌های شهر ۳۰۴ کیلومتر بوده است.

وی ادامه داد: به این ترتیب حدود ۱۵۰ کیلومتر یعنی معادل ۵۰ درصد کل کار بزرگراه سازی در پایتخت، در این دوره از مدیریت شهری انجام شده است. اما در میان همه این پروژه‌ها، یادگار امام علیرغم طول کوتاهی که داشت با مشکلات و دشواریهای متعددی روبرو بود.

وی مواجهه پروژه یادگار امام با کانال قلقلی را یکی از مشکلات مهم این پروژه برشمرد و گفت: کانال قلقلی با قدمت بیش از ۵۰ سال آب زمین‌های کشاورزی و باغات طرشت را جمع آوری کرده و با اتصال به کانال فیروزیار آن را به وی منتقل می‌کرد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه کانال قلقلی در ۳۶۵ روز سال آب دارد، گفت: مجموع فاضلاب و آب‌های محلی نیز به این کانال سرازیر می‌شد و با توجه به اینکه خانه‌های اطراف این پروژه از پی محکمی برخوردار نبود، هرگونه آسیب به این کانال می‌توانست به فاجعه منجر شود.

به گفته حسینی در جریان اجرای یادگار امام(ره) این کانال قدیمی با سه کانال جدید جایگزین شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اشاره به قدمت مناطق اطراف بزرگراه یادگار امام (ره) گفت:‌ به این ترتیب اهمیت پیش بینی دسترسی‌های شرقی – غربی در این پروژه بیشتر بود و به همین خاطر مقرر شد که ابتدا پل تقاطع‌های شرقی – غربی طوس، دامپزشکی و هاشمی ساخته شود و سپس کار احداث ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) در زیر سطح دنبال شود.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه یادگار امام (ره) تا خرداد سال گذشته را که اردیبهشت ماه ۸۷ کلنگ آن به زمین خورده بود، ۳۳ درصد اعلام کرد و گفت: با اتخاذ تدابیر ویژه‌ای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه در طول یکسال رقم خورد.

حسینی در ادامه با بیان اینکه سبک جدیدی از بزرگراه‌های چند سطحی در یادگار امام(ره) به اجرا گذاشته شده است گفت: خط عبوری تندرو در این پروژه از طریق یک گالری روباز به زیر سطح منتقل شده و به این ترتیب علاوه بر ارتقای ایمنی شهروندان و کاهش آلودگی صوتی، مشکل گسست اجتماعی در مناطق اطراف یادگار امام (ره) رخ نداده است.

وی با بیان اینکه کار شهرداری در بزرگراه یادگار امام به اتمام رسیده و پرونده ۱۷ ساله آن بسته شده است، افزود: در عین حال کار عمرانی در این منطقه تمام نشده و ساخت بزرگراهی که یادگار امام را در دو شاخه به میدان ۹ دی و میدان فتح متصل کند در صورت موافقت شهردار تهران در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران پیشنهاد داد که این بزرگراه ۵ کیلومتری به نام مصطفی خمینی نامگذاری شود.

وی با کسب اجازه از شهردار تهران اعلام کرد که تجهیز کارگاه حوزه فنی و عمرانی در انتهای بزرگراه یادگار امام (ره) به طور کامل برچیده نشود تا به محض اینکه زمینه اجرای بزرگراه یادشده فراهم شود،کار عمرانی آغاز شود.

سه شنبه ۳۱ مرداد   ۱۳:۴۶


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.