اجرای بیش از ۲۵۰ ویژه برنامه فرهنگی هنری در تهران

مراکز فرهنگی هنری پایتخت در هفته جاری میزبان بیش از ۲۵۰ برنامه خواهند بود.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم بزرگداشت استاد آقاقاسمی روز ۲۲ خرداد ماه از ساعت ۱۷ در سالن خیام فرهنگسرای امید با حضور جمعی از هنرمندان برگزار می‌شود. این استاد در آثار خود موضوعات مرتبط با طبیعت و نقش های اساطیری با نگاهی به داستان‌های شاهنامه را برگزیده است. همزمان با برگزاری این مراسم، نمایشگاه آثار هنری استاد مرتضی اقا قاسمی قمی در فرهنگسرای امید افتتاح می‌شود.

استاد مرتضی قاسمی در سال ۱۳۲۳ در قم متولد شد و اولین اثر نقاشی پشت شیشه را در سال ۱۳۳۸ خلق کرد که مضمون آن حضرت فاطمه زهرا (س) بود. وی با هنرمندان نقاشی پشت شیشه همچون نعمت اله فراهانی، امیر حدادی، حسین همدانی، بیوک احمری، عبداله رحیمی و قربانعلی قربانی همراه بوده است.

نشست کتاب، جامعه، فوتبال در باشگاه کتاب تهران با حضور عادل فردوسی‌پور، ۲۴ خرداد در فرهنگسرای ارسباران و نشست صمیمی با رضا امیرخانی در قرار گفتگوی آ- رمان، ۲۳ خرداد در فرهنگسرای قبا از جمله برنامه‌های ادبی مراکز فرهنگی هنری پایتخت در هفته جاری است. همچنین نشست تخصصی در حوزه نورپردازی در معماری، ۲۴ خرداد در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

در این هفته نمایش نقلی و شیرین ویژه کودکان آغاز می‌شود و تا ۱۰ تیر در فرهنگسرای ملل اجرا خواهد شد. همچنین نمایشگاه آثار دکوراتیو تا پایان خرداد در فرهنگسرای قبا و نمایشگاه خوشنویسی عروس خطوط تا پایان خرداد در فرهنگسرای اشراق از جمله برنامه های نمایشگاهی هفته جاری است.

نمایش و نقد فیلم سینمایی «اکباتان» در باشگاه فیلم تهران، ۲۱ خرداد در فرهنگسرای ارسباران، کارگاه بررسی آثار فیلمسازان بزرگ جهان، ۲۲ خرداد در فرهنگسرای قبا، نمایش و نقد و بررسی فیلم هوگو در پاتوق باشگاه ۷، ۲۴ خرداد در فرهنگسرای قبا، نمایش فیلم «روزهای زندگی» تا ۲۷ خرداد در فرهنگسرای اشراق و نمایش فیلم «آخرین سرقت» تا ۲۶ خرداد در فرهنگسرای گلستان از جمله برنامه‌های و نشست‌های سینمایی این هفته در تهران است.

علاقه مندان می‌توانند جهت دریافت فهرست کامل برنامه‌ها به پایگاه اینترنتیwww.farhangsara.ir مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات ویژه برنامه های هفته جاری و نشانی مراکز فرهنگی هنری شهر تهران با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.