اجرای تمام برنامه‌های درسی بازنگری شده از مهر ۹۲

۲۵اردیبهشت،

ghadimi.jpg

دبیر شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم دربارهٔ زمان اجرای برنامه‌های درسی بازنگری شده که به تصویب این شورا رسیده است،‌ گفت: تمامی برنامه‌های درسی بازنگری شده که تصویب شده‌اند، از مهر ۹۲ لازم‌الاجراست.

سعید قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه منابع درسی نیز متناسب با برنامه‌ها تغییر خواهند کرد، اظهارکرد: زمانی که سرفصلی تصویب و ابلاغ می‌شود، برای همه دانشگاه‌ها لازم‌الاجراست و معاونان آموزشی، روسا و گروه‌های آموزشی دانشگاه‌ها ملزم به رویت حسن اجرای این برنامه‌ها می باشند.

وی با بیان اینکه وزارت علوم مستقیما در زمینه تالیف کتب ورود پیدا نمی‌کند، تصریح کرد: تالیف کتب توسط دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و با همکاری اعضای هیات علمی انجام می‌شود و در این زمینه وزارت علوم نقش تسهیل کننده، پشتیبانی کننده، هماهنگ کننده و سیاستگذار دارد.

قدیمی با اشاره به کمیته‌های علوم ورزشی و روانشناسی که وارد مرحله تدوین کتب شده‌اند، گفت: این دو کمیته که وارد مرحله تدوین کتب شده‌اند نشست‌هایی را با دانشگاه‌های مجری رشته‌ها،‌ اعضای هیات علمی و انتشار یافتنات تخصصی رشته‌ها داشته‌اند و در حال تدوین منابع تازه می باشند.

دبیر شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم، خاطرنشان کرد: منابع متناسب با برنامه‌های تازه بعضا از قبل وجود داشته‌اند و بعضی نیز باید تالیف شوند، چرا که اگر برنامه‌ای ۲۵ سال است که بازنگری نشده به این معنی نیست که در این ۲۵ سال منابع تازهی تولید نشده است، بنابراین در بازنگری به منابع تولید شده در طی این سال‌ها نیز توجه شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.