اجرای رایگان ˝هلندیِ پرنده˝ برای بیکاران در یونان

۱۸خردادماه،

اُپرای ملی یونان در آتن، با هدف فراهم کردن مجالی برای فرار از نگرانی‌ها و دغدغه‌های روزمره برای بیش از ۱۵۰۰ یونانیِ بیکار، اقدام به اجرای رایگان اُپرای ˝هلندیِ پرنده˝ اثر ریچارد واگنر کرده است.

به گزارش هنرآنلاین، میرُن میخایلیدیس، مدیر هنری اُپرای ملی یونان با بیان اینکه اجرای این کار اولین اجرای فصل تابستانِ ۲۰۲۴ اُپرای ملی یونان محسوب می‌شود، دربارهٔ هدف این اجرا گفته: هدف اصلی ما این بوده که اُپرا برای مخاطبان پرشمارتری به اجرا دربیاید و البته نمی‌توان اثر بحران اقتصادی بر تماشاگران تئاتر را فراموش کرد.

وی افزوده: به این نتیجه رسیدیم که در این روزگار، به سختی می‌توان از مشکلات واقعی که جامعه با آن روبروست پرهیز کرد. بنابراین با اجرای تعدادی از رخدادهای هنری در فضاهای مختلف، اُپرا را نزد مخاطبان بیشتری می‌بریم، زیرا باور داریم مردم قدر این نوع نمایش را می‌دانند. به همین سبب این برنامه را اینجا برگزار می‌کنیم.

یک بازیگر بیکار یونانی دربارهٔ این اپرا به یورونیوز گفته: در این اوضاعِ بدی که از سر می‌گذرانیم، دست کم رخدادهای فرهنگی باید با سخاوت برای مردم اجرا شوند. برای اینکه فرهنگ به ما انگیزه و امکان می‌دهد، دوباره جان بگیریم و روی پا بایستیم.

“هلندیِ پرنده” که یکی از محبوب ترین اپراهای واگنر، اُپرانویس و موسیقیدان شناخته شده و برجسته آلمانی قرن نوزدهم است، به روایت یانیس کوکوس، مدیر معروف اُپرای یونان و به رهبری لوکاس کاریتینوس و با شرکت تک‌نوازان یونانی در تئاتر “هرود اتیکوس” اُپرای ملی یونان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.