اجرای سیستم مانیتورینگ پست برق ۱۳۲ کیلو ولت پالایشگاه خانگیران

۲۵م آذر ،

کارشناس ارشد اجرای طرح‌های برق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی از اجرای سیستم مانیتورینگ پست برق ۱۳۲ کیلو ولت پالایشگاه خانگیران خبر داد.

علی جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خراسان، اظهار کرد: این پروژه مربوط به پست برق ۱۳۲ کیلو ولت شهید عین افشار است که در سه کیلومتری از واحد آبرسانی و ۳۵ کیلومتری از پالایشگاه واقع شده و به سبب الزام شرکت برق منطقه خراسان و همچنین سهولت بهره‌برداری و پایش پست برق از راه دور به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان این که این پروژه شامل بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است اظهار کرد: سیستم مانیتورینگ پست برق ۱۳۲کیلو ولت پالایشگاه خانگیران با مشارکت چهار شرکت داخلی به اجرا در آمد.

جعفرزاده همچنین از همکاری دانشگاه فردوسی با پالایشگاه خانگیران در اجرای این پروژه خبر داد و بیان کرد: تست عدم نفوذ پذیری نرم افزار توسط آزمایشگاه آپا دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده است.

وی با بیان این که این طرح برای اولین بار در سطح پالایشگاه به اجرا در آمده است تصریح کرد: اجرای این سیستم یک هزار و ۱۸۰ میلیون ریال هزینه در برداشته است و در مدت زمان دو سال کار طراحی، خرید، برنامه نویسی، نصب و راه اندازی صورت پذیرفته است.

جعفرزاده تاکید کرد: این پست در حال حاضر برق واحد آبرسانی و منازل سازمانی در سرخس و همچنین بارهای غیرعملیاتی پالایشگاه شامل کارگاه، مستغلات و اداره های مرکزی را در مجموع حداکثر، به میزان ۷٫۵ مگاوات از شبکه سراسری برق ایران تامین می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: اجرای این سیستم ۵۰ درصد صرفه‌جویی برای هزینه‌های نگهداری سالیانه را در مقایسه با حضور دایم بهره‌بردار برای شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.