اجرای طرح جدید شناسایی اموال مازاد وزارت نیرو/ فروش ۱۶۲۳فقره دارایی

مجید نامجو در گفتگو با مهر از آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه شناسایی و فروش اموال مازاد وزارت نیرو خبر داد و گفت: اجرای این پروژه، یکی از ظرفیت هایی است که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه پروژه شناسایی اموال مازاد و برنامه ریزی برای فروش و واگذاری آن در سال ۹۱ نیز در حال ادامه است، اظهار داشت: این طرح، روش مناسبی برای تامین مالی پروژه ها و طرح های وزارت نیرو محسوب می شود.

نامجو خاطر نشان کرد: با توجه به جذب منابعی که از طریق دولت صورت می گیرد یک سری از پروژه ها و طرح ها را در بخش های مختلف آب و برق در دست اجرا داریم.

وی ادامه داد: این پروژه ها می تواند در فرایند واگذاری به بخش خصوصی در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی قرار بگیرد و این روند یک روش جاری برای وزارت نیرو بشود.

وزیر نیرو فروش اموال و دارایی های مازاد را باعث ایجاد زمینه بازگرداندن آنها به چرخه تولید دانست و تاکید کرد: این موضوع مورد اشاره رئیس جمهوری قرار گرفته و می توان با استفاده از درآمد حاصل شده از آن، بخشی از منابع مالی مورد نیاز طرح ها را نیز تامین کرد.

به گزارش مهر، آمار عملکرد سال ۹۰ وزارت نیرو از شناسایی و فروش ۱۶۲۳ فقره دارایی مازاد به ارزش بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد تاسیسات جدید آبی و پرداخت بدهی ‌های پیمانکاران حکایت دارد.

آمار حاکی از آن است که در مجموع تاکنون ۸۱۵ فقره دارایی بدون مشکل شامل ۴۵۶ فقره اموال آبی و ۳۵۹ مورد نیز دارایی فاضلابی و همچنین ۸۰۸ فقره دارایی های دارای مشکل شامل ۳۰۷ فقره دارایی در بخش آب و ۵۰۱ مورد نیز در آبفا؛ جمعا به تعداد ۱۶۲۳مورد شناسایی شد.

ارزش اموال یاد شده وزارت نیرو ۱۵۴۹۵۳۳۶میلیون ریال بوده که از این مبلغ ۱۱۴۹۰۷۳۱میلیون ریال ارزش دارایی شناسایی شده مازاد وزارت نیرو در بخش آب و ۴۰۰۴۶۰۵ میلیون ریال نیز در بخش آبفا گزارش شده است.

قرار است از محل فروش نیروگاه های حرارتی، ۱۰۵۶۱۲۱۹میلیون ریال از بدهی های بخش آب و ۵۰۰۰۳۹۷ میلیون ریال از بدهی های بخش آب و فاضلاب، پرداخت شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.