اجرای طرح دوام در شکوفه شمالی منطقه ۱۹

اردیبهشت ۱۴۰۳

جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۹، از اجرای طرح دوام در شکوفه شمالی این منطقه خبر داد.

محمد باقر علیزاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اجرای طرح دوام در محلات ۱۳گانه منطقه ۱۹ به منظور ارتقای سطح آگاهی شهروندان در مقابله با بلایا و حوادث طبیعی هنگام وقوع بحران در دستور کار ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۹ قرار دارد.
وی با بیان توضیحات بیشتر افزود:
این طرح روز چهار شنبه ۶شهریور ماه سال ۹۲ با برپایی غرفه دوام ،‌در شکوفه شمالی منطقه ۱۹ اجرا خواهد شد.
علیزاده با اشاره به نحوه ی اجرای این طرح گفت: در این غرفه اقداماتی از جمله ثبت نام دوره های آموزشی کمک های اولیه،‌ توزیع بروشور زلزله و آشنایی با کیف نجات ویژه شهروندان منطقه ۱۹ انجام می گردد.
وی با اشاره به اقدامات اجرایی این طرح گفت: توزیع بروشورهای آموزش زلزله با موضوع های مختلف از جمله در هنگام مقابله با زلزله بعد از اتمام لرزش ها چه باید کرد،‌آشنایی کیف نجات ، توزیع فرم ثبت نام دوام ویژه شهروندان برگزاری جلسات پرسش و پاسخ از ا قدامات اجرایی این طرح است.
وی ادامه داد:
برگزاری دوره های آموزشی ، ۳۵ ساعت کمکهای اولیه ۸ تا ۱۲ ساعت اطفای حریق، ۴ ساعت کارگاه دید بحران،‌یک ساعت کلاس های چادر زنی،‌۴ ساعت کار با تجهیزات امداد و نجات و آموزش یک روزه اردوهای پایدار سازی از اقدامات دیگر طرح دوام است.
علیزاده در پایان با اشاره به لزوم اجرای این طرح افزود:‌در این طرح پس از گذراندن دوره های آموزشی شهروندان در گروه های دوام مدرک کمکهای اولیه از هلال احمر و کارت دوام از ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۹ دریافت خواهند کرد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.