اجرای طرح شبنم برای تولیدات داخلی، از امروز

۱۰م دیماه ،

مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک راهبر و مجری طرح شبنم (شبکه بازرسی و نظارت مردمی) از آغاز اجرای این طرح برای تولیدات داخلی از امروز خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود اعلائی در حاشیه امضای تفاهم نامه اجرای طرح شبنم برای تولیدات داخلی گفت: تاکنون ۳۰۰ میلیون واحد کالای وارداتی برچسب شبنم گرفته‌اند و فرآیند الصاق این برچسب به کمتر از ۴۸ ساعت و در بعضی موارد به لحظه رسیده است.
وی افزود: از ۳۰۰ میلیون کالای وارداتی که طرح کد شبنم گرفته‌اند، ۲۳۰ میلیون در لحظه واردات و ۷۰ میلیون در طرح ساماندهی بازار انجام شده است.  
مدیر عامل شرکت انفورماتیک راهبر گفت: ۱۲۰ هزار نوع کالا مشمول طرح شبنم می باشند و بیش از ۵ هزار وارد کننده عضو این سامانه شده‌اند. 
اعلایی افزود: هدف از اجرای طرح شبنم که از امروز برای کالاهای تولید داخل کار خود را آغاز می‌کند،  مبارزه با جعل کالا برای حفاظت از برندها در کشور است.
وی اضافه کرد: فرآیند کار به دو شکل انجام می‌شود که در شکل اول  تولیدکنندگانی  که علاقه مند می باشند برچسب‌ها را دریافت می‌کنند و در شکل دوم کالاهایی که برای سلامت خانواده‌ها مخاطره آمیز می باشند در اولویت دریافت برچسب قرار دارند.  
اعلایی گفت: از مزیت های طرح شبنم برای تولیدات داخلی به دست آمدن آمار توزیع کالا به تفکیک جغرافیایی و کالایی است و مدیریت و نظارت در این طرح نیز بر عهده سازمان حمایت است. 
وی افزود: آمار تولید بر اساس پایگاه اینترنتی بهین‌یاب مشخص است و بر اساس آن طرح شبنم روی تولیدات داخلی الصاق می‌شود البته طرح شبنم برای کالای فله‌ای و سرمایه ای الزامی نیست.  
مجری طرح شبنم همچنین گفت: استفاده از طرح شبنم سبب شده است، قاچاق کالا کاهش پیدا کند و اگر در بازار گوشی تلفن همراه، قاچاق را به صفر برسانیم درآمد واردکنندگان هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.