اجرای طرح شبکه هوشمند توزیع انرژی در ۵ شهر/ مصرف انرژی کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مهندس مهذب ترابی در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس شبکه های هوشمند الکتریکی، کاهش گازهای گلخانه ای، امکان مدیریت در شبکه های توزیع و توسعه استفاده از انرژیهای تجدی پذیر را از مزایای استفاده از شبکه های هوشمند ذکر کرد و یادآور شد: از این رو حرکت به سمت توسعه شبکه های هوشمند باید هوشمندانه و به دور از هرگونه دوباره کاری و موازی کاری باشد.

رئیس سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) با بیان اینکه این شبکه ها پتانسیل بالقوه برای کاهش مصرف انرژی را دارد، اضافه کرد: مطالعات نشان می دهد که این شبکه ها در بخش صنعت ۱۵ تا ۳۰ درصد، در بخش صنعت ساختمان تا ۳۰ درصد و در بخش حمل و نقل تا ۳۵ درصد موجب کاهش مصرف انرژی می شود. 
 

ترابی از تلاش کشور برای کاربردی کردن شبکه های هوشمند خبر داد و یادآور شد: با اقداماتی که انجام تا سال تجهیزات اندازه گیری هوشمند در شبکه ها نصب می شود و تا سال ۱۴۰۴ شبکه های هوشمند کاربردی خواهد شد.
 

 رئیس سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا)، امکان اعمال مدیریت مصرف و بار و ایجاد بستر مناسب برای هدفمند کردن یارانه ها را از اهداف کاربردی کردن شبکه های هوشمند عنوان کرد و ادامه داد: طرح کاربردی کردن شبکه های هوشمند به صورت پایلوت در ۵ نطقه کشور در استانهای تهران، البرز، زنجان، بوشهر و خراسان رضوی (مشهد) اجرایی می شود.
 

ترابی با تاکید بر اینکه در این طرح پایلوت یک میلیون مشترک به شبکه هوشمند متصل خواهند شد، گفت: بر اساس برنامه های زمان بندی شده تا سال ۹۲ کلیه مشترکان به این شبکه متصل خواهند شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.