اجرای طرح مدیریت دانش مراسم و مناسبت های مختلف

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

به همت شهرداری منطقه ۹ و با مشارکت مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ، طرح مدیریت دانش مراسم و مناسبت های مختلف برای اولین بار در پایتخت به اجرا در می آید .

 
 
به گزارش تفسیری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران   به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ ، حسین سلطانی با اشاره به مقوله حرکت به سوی جوامع مبتنی بر دانش گفت: طرح مدیریت دانش یکی از پروژه های دفتر تحقیق و توسعه معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه ، مبنی بر ارائه پروژه های مطالعاتی کوچک مقیاس بوده و از چندی پیش مرحله اجرایی آن براساس جلسات منظم آغاز شده است.
 
وی افزود: سازمان ها به منظور کسب مزیت رقابتی و ادامه بقا و مقابله با شرایط متغیر محیطی ، به استفاده از ابزارهای مدیریتی نوین ، تکنیک ها و اصول نو از جمله مدیریت دانش به عنوان یکی از آخرین مباحث روی آورده اند.  
 
سلطانی تصریح نمود: بکارگیری طرح مدیریت دانش ، نیازمند زیرساخت های گسترده ای است و برخلاف زیرساخت فناوری اطلاعات ، فیزیکی نبوده و می توان آنها را دو گروه زیرساخت های فیزیکی و زیرساخت های انسانی – اجتماعی تقسیم بندی نمود.
 
شهردار منطقه ۹ با اشاره به پیاده سازی نظام مدیریت دانش در منطقه گفت: بررسی وضعیت زیرساخت های مدیریت دانش جهت استقرار نظام مدیریت دانش مناسب ، امری ضروری بوده و در این  جهت مستندسازی ( دانش مرتبط به مراسم و مناسبت های مختلف ) و تدوین نظام نامه مدیریت دانش گامی اساسی جهت رسیدن به هدف طرح شده است.
 
وی خاطرنشان نمود: پروژه مدیریت دانش از چهار مرحله اصلی با عناوین بررسی مبانی نظری مدیریت دانش ، بررسی وضع موجود شهرداری منطقه ، امکان سنجی استقرار نظام مدیریت دانش و تدوین دستورالعمل های برگزاری مناسبت ها و مراسم و طراحی و مستندسازی فرآیندها در محیط office (Excel) Microsoft تشکیل شده است.
 
سلطانی تاکید نمود: مناسبت هایی نظیر مراسم ارتحال امام (ره) ، ماه مبارک رمضان ، مراسم استقبال از بهار ، سامانه های نشاط و به ویژه دهه مبارک فجر از جمله برنامه های مدنظر در این طرح است.
 
وی ادامه داد: مراسم دهه مبارک فجر و بخش اصلی راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن هر سال در محدوده منطقه و در خیابان آزادی و همچنین میدان آزادی برگزار می گردد و از حساسیت ویژه ای برخوردار است که با اجرای طرح مدیریت دانش ، گامی اساسی در برگزاری مناسب و باشکوه این مراسم برمی داریم.
 
شهردار منطقه ۹ تصریح نمود: گزارش تفسیریات همهی فعالیتها بصورت جداگانه و طی مراحل مختلف و با هماهنگی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران مشخص شده است.
 
به گفته وی اجرای این طرح ، ترویج فرهنگ سازمانی مدیریت دانش ، استخراج مهارتهای اندوخته شده کارکنان ، صرفه جویی در وقت و منابع مالی ، استفاده بهینه از تجهیزات و بکارگیری نیروی انسانی مورد نیاز در مناسبت ها را در بردارد.
سلطانی در پایان اظهار داشت: با ثبت ، ذخیره و بروز رسانی اطلاعات و دانش و همچنین با انتقال مناسب و در دسترس بودن این اطلاعات در جهتی بهره وری بهینه از برنامه ها در سطح منطقه گامی عمده و اساسی برداشته و مراسم های مختلف با شکوه خاصی برگزار می گردد./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.