اجرای عملیات مناسب سازی پیاده‌روهای خیابان امام خمینی (ره)

pb0103.jpg

عملیات مناسب سازی پیاده روهای خیابان امام خمینی (ره) بر اساس بخشنامه جدید معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و به روش خشکه چینی الهام گرفته از معماری و شهرسازی ایرانی-اسلامی در حال اجرا است.

به گزارش سرویس«شهری» ایسنا، فرامرز عظیمی شهردار منطقه ده ضمن اعلام این خبر، گفت: خیابان امام خمینی (ره) به عنوان یکی از شریانهای مهم شرقی- غربی شهر تهران است که به دلیل نقش جمع کنندگی سرریز ترافیکی خیابانهای شمالی جنوبی و بعضاً شرقی-غربی چند منطقه شهر تهران در دست تعریض و استاندارد سازی قرار دارد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری اجرای طرح تعریض قطعه یک و دو در محدوده بین (خیابان های کارون-جیحون و کارون و قصرالدشت) با تملک و تخریب املاک واقع در محدوده طرح با ارزش ریالی ۲/۵ انجام شده و عملیات جدول گذاری بر اساس طرح جدید نیز رو به اتمام است.

عظیمی خاطرنشان کرد: در این طرح که الهام گرفته از معماری و شهرسازی ایرانی-اسلامی به ویژه خیابانهای چهارباغی است مسیر پیاده رو در قالب چهار مسیر عبور نابینایان، مسیر عبور معلولین و مسیر عبور دوچرخه و همچنین فضای سبز نواری طراحی شده که در طول مسیر محلهایی برای استراحت عابرین در نظر گرفته شده است.

شهردارمنطقه ۱۰ به تغییر مسیر و نوسازی شبکه های تاسیسات شهری در طول این مسیر اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل قدمت بهره برداری از این شبکه و افزایش تراکم جمعیت مسکونی و تجاری و تغییر الگوی مصرف در طول این مسیر و محله های اطراف آن و نیز تعریض وضع موجود، نوسازی شبکه تاسیسات شهری در دستور کار قرار گرفته که با اعتباری بالغ بر پنجاه میلیارد ریال و همکاری دستگاههای بهره بردار چهارگانه آب و فاضلاب، گاز و برق و مخابرات انجام خواهد شد.

وی افزود: این طرح در دو سمت قطعه مزبور که ۵۴۰ متر طول دارد شامل ۱۲۰۰۰ مترمربع پیاده رو سازی، ۲۸۰۰۰ مترمربع سواره رو، ۴۰۰۰ متر طول نوار فضای سبز پیاده راه سازی و رفیوژ وسط، ۲۶۰۰ متر طول شبکه های برق فشار قوی و ضعیف، گاز و آب شهری در دست اجرا است و سرجمع اعتبار برای اجرای این پروژه بالغ بر یکصد میلیارد ریال خواهد بود و تا دهه فجر سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.