اجرای عمومی، تماشاگران را با هنرمندان و آثار تازه آشنا می کند

۰۸اردیبهشت،

به گزارش سینما پرس به نقل از ستادخبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، آیدا کیخایی بازیگر و کارگردان تئاتر جشنواره تئاتر دانشگاهی را مکانی برای معرفی استعدادهای جوان و حضور موثر دانشجویان دانست و اظهار داشت: اشکان خیل نژاد و بسیاری دیگر از هنرمندان جوان و موفقی که می شناسیم با حضور در این اتفاق به عرصه تئاتر معرفی شده اند و توانستند نمایش های موفقی را به صحنه بیاورند.

 

بازیگر نمایش «برهان» با این توضیح که هر جشنواره ای بیشتر از این که به کمیت اهمیت دهد باید به کیفیت آثار توجه داشته باشد، گفت: این رویکرد سبب بالا رفتن سطح اتفاق هنری و ارایه آثار قابل توجه می گردد. فراهم کردن شرایط مناسب زمانی و مکانی به دور از شتاب زدگی برای دانشجویان نتیجه تاثیرگذاری به همراه دارد.

 

بازیگر نمایش «نوشتن در تاریکی» با بیان این که با تمام شدن جشنواره تئاتر دانشگاهی باید نمایش ها اجرای عمومی بگیرند و این فعالیت ادامه داشته باشد، تصریح کرد: وقتی که بعد از جشنواره نمایش های برتر اجرای عمومی می شوند تماشاگران با هنرمندان جوان و آثار تازهتر آشنا خواهند شد. در ایام جشنواره فقط عده ای محدود موفق به دیدن نمایش ها می شوند.

 

 

وی جشنواره تئاتر دانشگاهی را بهانه ای برای اجرای عمومی نمایش ها دانست و افزود: رضا ثروتی با اجرا نمایش «مکبث»در جشنواره تئاتر دانشگاهی و اجرای عمومی آن که با استقبال مواجه شد وارد بدنه حرفه ای تئاتر کشور شده است و تا به امروز نیز نمایش هایی که اجرا کرده با استقبال تماشاگران روبرو بوده.

 

بازیگر نمایش «زمستان ۶۶» برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی را اتفاق خوبی دانست و توضیح داد: تنها جشنواره ای است که با آن مشکلی ندارم و به سبب دانشجویی بودن آن می توان از کمبودها و شتاب زدگی که مختص هر جشنواره ای شده است آنآچشم پوشی کرد. خودم نیز در سال های اخیر در جشنواره حضور داشتم.

 

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با دبیری علی تقی زاده از ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۲ در تهران برگزار می گردد.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

 

 


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.